9 veckorsbebis som bara gnäller
Har en 9 veckors bebis som aldrig verkar nöjd. Ör helt slut och känner mig totalt misslyckad som mamma. Känd som alla andra får bebisr som light och jollrar och är glada för det mesta äter sover nöjt. Men min bebis sover inte och är sällan nöjd, vad jag än gör.
Från dag 1 har hon varit en sån bebis som inte vill ligga själv. Vill bli buren och helst sova på mammas bröst, försöker man lägga ner henne vaknar hon snabbt.
Sen har hon en orolig mage och runt vecka 5-7 hade vi kulmen med gallskrik hela kvällarna. Slutade med mjölk och bytte till vattenlösliga d-droppar. Äter även minifom och Sempers magdroppar.
Nu, även om magen blivit bättre, är hon väldigt orolig och sover dåligt. Har börjat sova sämre på nätterna och vill inte somna om efter att hon har ätit. Pp dagen känns det som att hon bara gnäller och hon vill bli buren hela idén. Korta korta stunder jan hon ligga i babygymmet och leka men tröttnar fort.
Jag tror att mycket beror på att hon är för trött för att orka vara glad men ändå vägrar hon sova. Går långabarnvagnspeonenader bara för att hon ska sovs mer än 5min.
Helammar och har märkt att hon vill äta längre och längre stunder.
Har så mycket tankar i huvudet. Sover hon för lite? Är hon hungrig jämt? Ammar jag för sällan? För ofta? Är det något fel på hennes mage (mer än kolik)?? O.s.v
Hade ställt in mig på att det skulle bli jobbigt med en liten men hade väll trott att vi skulle ha lite trevligs stunder oxå. Just nu känns det som vi bara kämpar.
Nån som känner igen sig?
Ledsen mamma