• narie24

föräldraledig med barn på fritids i Huddinge kommun?

Hej!

Jag funderar lite framåt kring ett ev syskon och ev flytt. Nu bor vi i Sthlms kommun och är vana med de regler kring förskola och fritids som gäller här. Hur är det för er i Huddinge? Om man är föräldraledig får inte barnet vara på fritids då? Det är vad jag läst mig till. Detta känns ju inte så kul då mina äldre barn stortrivs på fritids, det är där allt roligt händer ;). Det vore ju väldigt tråkigt om de ska bli draggade bara för att jag funderar på ett ev syskon.
    Jag vet att barnen har det bra hemma också, att man kan ta hem kompisar osv. Men det är inte samma sak. I en (fungerande) fritidsverksamhet arbetar de efter Lpo och deras andra planer, med varierande aktiviteter osv. De tränar många viktiga förmågor. Inte samma sak som att behöva gå hem till en trött mamma och bebis.

• Svar på tråden föräldraledig med barn på fritids i Huddinge kommun?
  • Blicka

Bor i huddinge o är föäledig. Jag har mitt äldsta barn i skola o på fritids till kl 15. Vi sökte dispens o det beviljades direkt. Lov har vi inte tillgång till fritids. Tror att det är upp till varje skola att bestämma detta så vet inte om det är en generell regel i kommunen men skulle gissa på det.

• narie24
    Blicka skrev 2016-03-15 19:58:49 följande:

Bor i huddinge o är föäledig. Jag har mitt äldsta barn i skola o på fritids till kl 15. Vi sökte dispens o det beviljades direkt. Lov har vi inte tillgång till fritids. Tror att det är upp till varje skola att bestämma detta så vet inte om det är en generell regel i kommunen men skulle gissa på det.

Okej det låter vettigt! Undrar om det är ngn idé att höra med kommunen vad de säger?
  • narie24
    Blicka skrev 2016-03-15 19:58:49 följande:

På deras sida låter det som om det endast i specialfall godkänns?
  • Blicka
    narie24 skrev 2016-03-15 20:18:59 följande:
    Okej det låter vettigt! Undrar om det är ngn idé att höra med kommunen vad de säger?
    Tror inte du får annat svar från kommunen än det som står. Skulle hellre ringa till den skola som kan komma att bli aktuell vid en ev flytt till kommunen.
  • narie24
    Blicka skrev 2016-03-15 20:31:04 följande:
    Tror inte du får annat svar från kommunen än det som står. Skulle hellre ringa till den skola som kan komma att bli aktuell vid en ev flytt till kommunen.
    Nej, precis. Tack för ditt svar!
    Ngn mer i samma sits?
Svar på tråden föräldraledig med barn på fritids i Huddinge kommun?