• GräveJörgen

Pattaya - Thailand!

nämen tjena!

det är så att jag å min bästa buddy funderar på å dra till Thai Land närmare besämt till pattaya till hösten men undrar lite eftersom jag inte har varit uttomlands tidigare (förutom öl resor till tyskland hehehe)!

1. nån här som har vart i pattaya?
    2. hur är värdret och priserna? har hört det ska va jävlit billigt av en kollega som var där för några år sen,, nån sa nåt om regn period oxå när är den?
    3. behöver man pass å sånt? ska man vacksinera sig mot typ malaria och gonnoré innan? eller är de frivillit?

har nog lite fler fråger senare men jag börjar med dessa hehe

good guys go to heaven - bad boys go to pattaya heheh

bästa gräv maskin? Hitachi!
  • Svar på tråden Pattaya - Thailand!
  • Frontline

Regnperioden är från typ juni till oktober/november.
    En öl ute kostar ca 30:- för en stor Chang och på typ 7/11 kostar den ca 15:- en flaska vodka finns från 60:- men den smakar i regel skit så kosta på dig nån för dubbla priset hittade senast gilbey's vodka för runt 120:- litern.

Mat ligger från 20:- för lite inhemsk thaimat och det vart man lagom mätt på.
    Hittar grillspett eller bananpankakor från nån 10.

Pass behövs och det måste vara godkänt 6 månader efter hemresan.
    Vaccinera dig du mot hepatit A och B det räcker om du bara ska hålla dig till semesterorter..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • GräveJörgen
    Frontline skrev 2016-03-16 18:22:03 följande:

Regnperioden är från typ juni till oktober/november.
    En öl ute kostar ca 30:- för en stor Chang och på typ 7/11 kostar den ca 15:- en flaska vodka finns från 60:- men den smakar i regel skit så kosta på dig nån för dubbla priset hittade senast gilbey's vodka för runt 120:- litern.

Mat ligger från 20:- för lite inhemsk thaimat och det vart man lagom mätt på.
    Hittar grillspett eller bananpankakor från nån 10.

Pass behövs och det måste vara godkänt 6 månader efter hemresan.
    Vaccinera dig du mot hepatit A och B det räcker om du bara ska hålla dig till semesterorter..

tack för svar! ölen är mycke dyrare än min kollega sa. .han  sa typ 10 spänn för en bira, men ok maten var ju billig ändå! 20 spänn..

ska ttill polis huset nästa vecka å se om man kan få ett pass då,, i tyskland räckte det med id kort men thai land kräver alltså pass,, fixar man spruter mot hepatit  på lassis eller är det knata ned till vård cental som gäller?

hur e kvinnsen? har hört att de gillar blonda killar och att de inte är så kräsna som hemma i svedala hehe!
  • Anonym (**)

Gonorre behöver du inte vaccinera dig mot, gummi är det enda rätta

• GräveJörgen
    Anonym (**) skrev 2016-03-16 18:29:30 följande:

Gonorre behöver du inte vaccinera dig mot, gummi är det enda rätta

det e det första ja ska packa hehehe
  • Frontline
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 18:27:13 följande:
    tack för svar! ölen är mycke dyrare än min kollega sa. .han  sa typ 10 spänn för en bira, men ok maten var ju billig ändå! 20 spänn..

ska ttill polis huset nästa vecka å se om man kan få ett pass då,, i tyskland räckte det med id kort men thai land kräver alltså pass,, fixar man spruter mot hepatit  på lassis eller är det knata ned till vård cental som gäller?

hur e kvinnsen? har hört att de gillar blonda killar och att de inte är så kräsna som hemma i svedala hehe!
    Ölen kostar alltså 30:- på restaurangen och det är en stor Chang en liten kostar 20:-
    På en lokal minimarket köpte jag 3 burkar 25:-
    Ja pass är ett måste även till Tyskland nu för tiden men framförallt om man åker utanför EU.
    Kolla upp närmsta vaccinationsenhet på nätet där du bor på VC gör dom inte det.
    Hur kvinnsen är kan jag inte svara på då jag har med mig fru och barn när vi åker men det är annars inga svårigheter
    med det bara du har några bath att vifta med.
    Känn efter bara så det inte är nån ladyboy du spenderar din tid och pengar på
  • GräveJörgen
    Frontline skrev 2016-03-16 18:34:18 följande:
    Ölen kostar alltså 30:- på restaurangen och det är en stor Chang en liten kostar 20:-
    På en lokal minimarket köpte jag 3 burkar 25:-
    Ja pass är ett måste även till Tyskland nu för tiden men framförallt om man åker utanför EU.
    Kolla upp närmsta vaccinationsenhet på nätet där du bor på VC gör dom inte det.
    Hur kvinnsen är kan jag inte svara på då jag har med mig fru och barn när vi åker men det är annars inga svårigheter
    med det bara du har några bath att vifta med.
    Känn efter bara så det inte är nån ladyboy du spenderar din tid och pengar på
    låter ju dö härligt! du får åka utan frugan nästa gång hehe ta med dej några batth och häng på mej och polarn vet ja,, 
  • Frontline
    GräveJörgen skrev 2016-03-16 18:36:26 följande:
    låter ju dö härligt! du får åka utan frugan nästa gång hehe ta med dej några batth och häng på mej och polarn vet ja,, 
    Haha nä tror inte det är aktuellt.
    Men visst åker man ensam kommer man jävligt billigt undan, finns flyg från runt 5000:- T/R och boende från 500:- i veckan om man vill.
  • Anonym (**)

Är du ute efter recensioner på köpklientelet i Pattaya tror jag du ramlat in på fel forum.

Så tokigt det kan bli... 

• GräveJörgen
    Anonym (**) skrev 2016-03-16 18:41:18 följande:

Är du ute efter recensioner på köpklientelet i Pattaya tror jag du ramlat in på fel forum.

Så tokigt det kan bli... 

nä ja vill bara ha lite råd å tips,, första gången ja e utomlands på riktigt som sagt,, får man inte fråga om resor i rese forumet? thai land är ju poppulärt så tänkte man kunde höra med folket på forumet som säkert vart i pattaya många gånger
  • Anonym (**)
    Jodå, det går utmärkt.
    Jag ville bara göra dig uppmärksam på att du sannolikt inte kommer få så mycket konstruktiva råd gällande sexturismen i Pattaya på just det här forumet.
Svar på tråden Pattaya - Thailand!