• ninniboo

    Pampers blöjor luktar parfym!!

    Pampers blöjor luktar parfym, eller snarare baby puder. Köpte för ett tag sedan baby puder för å testa, av märket johnson & johnson. Använde aldrig puder till min äldsta flicka men tänkte testa till lill killen nu. Blev chockad när jag märkte att den var parfymerad!!! Använde det aldrig mer och gick över till inytiol salva istället, men sen fick jag höra att just Johnson & Johnson's baby puder skulle innehålla något canser framkallande och att en kvinna i USA stämt bolaget och vunnit efter att hon fått canser av deras produkter. Att experter vetat om att babypudret skulle vara farligt i år!!!! Läs själva. www.drugwatch.com/talcum-powder/lawsuits/ www.talcumpowdercancerlawsuitcenter.com/ Varför fortsätter ens deras talk att säljas och varför informeras inte föräldrar om detta. Använde efter puder incidenten en pampers blöja och tyckte blöjan luktade väldigt likt baby puder parfymen. Har slutat använda pampers blöjor helt nu och någonting känns inte rätt med deras blöjor. Har googlat och läst att dom förklarar att det skulle bero på cellulosan i blöjan, även pga att limmet som används inte hinner torka helt innan dom packas, att man skulle vädra blöjorna innan???? Känns som olika konstiga förklaringar och inga andra blöjor luktar parfym. Använd inget från pampers igen ELLER. Johnson & Johnson's för den delen.

  • Svar på tråden Pampers blöjor luktar parfym!!
  • volvo142

    Tror du inte att dom flesta massproducerade blöjorna innehåller skit?  Har aldrig satt mig in i det men kan tänka mig det..

  • ninniboo

    Ja Herr-ord-polisen-volvo142. Det var canCer jag menade. Tack för att du påpekade detta jätte fel här mitt i natten. Tänk vilket missförstånd som skulle kunnat uppstå annars. Folk hade inte förstått mig ALLS. Småbarns föräldrar hade trott någon ny sjukdom hade tagit över som en epidemi genom Sverige. Canser, canser.... va e de här för nått. Googla fram det, hur sprids det...hjääälp

    ????????????????????????

  • volvo142
    ninniboo skrev 2016-03-17 02:24:04 följande:
    Ja Herr-ord-polisen-volvo142. Det var canCer jag menade. Tack för att du påpekade detta jätte fel här mitt i natten. Tänk vilket missförstånd som skulle kunnat uppstå annars. Folk hade inte förstått mig ALLS. Småbarns föräldrar hade trott någon ny sjukdom hade tagit över som en epidemi genom Sverige. Canser, canser.... va e de här för nått. Googla fram det, hur sprids det...hjääälp
    ????????????????????????
    haha ja alltså brukar aldrig kommentera ord men det blev så himla fe..;)  och du tror att hela epidemin beror på parfym blöjor?
  • ninniboo

    Ja de måste bero på parfymen, va skulle det annars kunna bero på?? Kan inte komma på något annat.:) felstavning vet jag kan orsaka sjukdomar men inte caser. Måste va parfymen i pampers blöjor. F...n ta er pampeers

  • Tow2Mater
    ninniboo skrev 2016-03-17 02:13:39 följande:

    men sen fick jag höra att just Johnson & Johnson's baby puder skulle innehålla något canser framkallande och att en kvinna i USA stämt bolaget och vunnit efter att hon fått canser av deras produkter. Att experter vetat om att babypudret skulle vara farligt i år!!!! Läs själva. www.drugwatch.com/talcum-powder/lawsuits/ www.talcumpowdercancerlawsuitcenter.com/


    Har du ens läst det själv?

    En 30% högre risk for kvinnor som länge använt puder i sin intimhygien, och t o m pudrat sina preventivmedel. Och kvinnan vann eftersom det inte fanns en varningstext som hänvisade till den ökade risken.

    (En kvinna vann ju en stämning for att kaffekoppen inte hade en text som  sa kaffet var hett, om jag minns rätt).
  • CissiJissi

    Jo men jag bojkottar nog Pampers ändå.. De där stora amerikanska (inte ALLS bara de amerikanska, jag vet:/) företagen brukar inte imponera stort när man kommer under ytan - försöker undvika dem.. Kanske ska man köra med ec och tygblöjor nästa gång istället!

  • Gweny

    Vet när jag fick mitt 1a barn för 12 år sen så luktade dem "parfym" då med, så vi slutade med en gång med dem. Var dessutom hårda/vassa jämfört med andra

  • ninniboo

    Har du ens läst det själv?

    En 30% högre risk for kvinnor som länge använt puder i sin intimhygien, och t o m pudrat sina preventivmedel. Och kvinnan vann eftersom det inte fanns en varningstext som hänvisade till den ökade risken.

    (En kvinna vann ju en stämning for att kaffekoppen inte hade en text som sa kaffet var hett, om jag minns rätt).

    Jo jag har läst och jag vet att folk i USA kan stämma företag höger och vänster för att varnings texter fattas MEN det jag reagerar på är att hon av att använda en baby produkt i/utanpå sitt underliv faktiskt fick cancer och denna produkt finns det människor som använder på sina bebisar dagligen OCH flera gånger per dag. Vet inte om det bara även jag men lukta själva på Johnson,s babypuder å sedan på en pampers blöja, tycker dom luktar väääldigt lika. Och att dom själva sedan har massa olika förklaringar som att det beror på cellulosan som alla blöjor innehåller. MEN bara pampers luktar parfym ju????? Hade jag bott i USA hade jag stämt dom, de lovar jag ;p

  • ninniboo
    Tow2Mater skrev 2016-03-17 03:38:12 följande:

    Har du ens läst det själv?

    En 30% högre risk for kvinnor som länge använt puder i sin intimhygien, och t o m pudrat sina preventivmedel. Och kvinnan vann eftersom det inte fanns en varningstext som hänvisade till den ökade risken.

    (En kvinna vann ju en stämning for att kaffekoppen inte hade en text som  sa kaffet var hett, om jag minns rätt).


  • Tow2Mater
    ninniboo skrev 2016-03-17 08:15:25 följande:

     MEN det jag reagerar på är att hon av att använda en baby produkt i/utanpå sitt underliv faktiskt fick cancer


    Så står det inte alls.
  • MajaVira
    Tow2Mater skrev 2016-03-17 03:38:12 följande:
    (En kvinna vann ju en stämning for att kaffekoppen inte hade en text som  sa kaffet var hett, om jag minns rätt).
    Dock är det inte hela storyn, kaffet var väldigt hett - så till den grad att kvinnan fick allvarliga brännskador som krävde omfattande vård och operationer. Dessutom kände McDonalds till fler kunder som skadats, men de fortsatte ändå eftersom det var mer lönsamt.

    martenschultz.wordpress.com/2007/08/07/berattelsen-om-stella-och-kaffet-pa-mcdonalds-och-andra-myter-om-amerikansk-skadestandsratt/

    Slutligen: Hur var det då egentligen med Stella som brände sig på McDonalds kaffe? Fanns det inte ett korn av sanning i historien? Jodå. Som så ofta med myter finns det en del sanning bakom nidbilden. Stella var en äldre kvinna som stannat vid en McDonalds Drive-thru och köpt bland annat kaffe, men det var inte hon som körde bilen utan hennes barnbarn. När bilen startades spillde Stella ut kaffet i knät och brände sig. Faktum var att hon brände sitt underliv och låren så till den grad att hon tvingades till flera omfattande operationer. Från början begärde hon enbart av McDonalds en lägre summa för sjukvårdsräkningar etc. (hon var beredd att ge upp sitt anspråk för 20 000 $). McDonalds vägrade och kravet gick till domstol. Under förhandlingen visade det sig, genom vittnesmål från en McDonalds-anställd, att kaffet på McDonalds var inte bara varmt, utan extremt varmt. En anledning till det var att McDonalds därigenom kunde få ut fler centiliter färdigt kaffe ur kaffebönorna. Det visade sig också att personer i ledningen på McDonalds var medvetna om att deras kunder ibland brände sig på kaffet och att kunderna riskerade betydligt allvarligare brännskador genom den höga temperaturen än vad som i vanliga fall inträffar när man spiller kaffe på kroppen. Kunder hade skadats i över tio år och även spädbarn hade tidigare skadats. McDonalds hade ingen avsikt – trots denna vetskap om riskerna med det ovanligt varma kaffet – sänka temperaturen.

Svar på tråden Pampers blöjor luktar parfym!!