Åka bort på tumanhand och dottern vill inte...
Jag har fått i present av mannen en fin gåva att vi ska få ta oss tid att åka bort på spahotellsvistelse över ett dygn.
Till saken hör att vi bokade in detta efter julen och olyckligtvis blev jag sjuk så vi fick ställa in då.
Vår dotter på 6 år hade gått och oroat sig innan och ville inte alls att vi skulle åka.
Hon blev lycklig att vi inte kunde åka och var hemma istället.
Jag har ombokat och nu är det några veckor kvar.
Vareviga dag tjatar dottern om just detta och hon vill absolut inte att vi ska åka.
Tidigare har hon sovit över hos farmor varvid sista ggr så fick vi hämta hem henne på kvällen för hon längtade efter oss.
Vid ett annat tillfälle för några år sedan så skulle vi bo över på hotell med middag och dottern även då sova över hos farmor och farfar.
Innan våran middag börjat på restaurangen ringer farmor och säger att våran dotter är varm och hängig och hon tror att det är feber och hon saknar oss.
Det slutar med att vi får åka hem innan middagen och inser att sjuk var hon inte alls utan det var bara saknaden.
Vi hade tur den gången att vi fick komma tillbaks till hotellet dock inte det fina rum vi hade betalat för vid första gången.
Jag har förklarat för dottern att det är bara bra att mamma och pappa åker bort och gör någonting ihop någon gång. Då kommer vi hem gladare till dig sedan.
Hon har sagt att hon är rädd att vi aldrig ska komma tillbaka till henne.
Jag vet ju att nu när hon är 6 år börjar en stor förändringsprocess och de tänker mycket på livet och döden.
Vad ska vi göra? Ni andra som varit iväg och haft liknande skriv och berätta!