• Yogurt76

Fosterrörelser relaterad till fostervattenmängd

Känner stor oro.. Fick i samband med FV-prov i tisdags ( då v 17+1) läckage av FV.. I går när jag var på koll fanns på gränsen till normalt.. Har efter det inte läckt något mer och man vet ju att FV återbildas.. Nu upplever jag att fr minskat i styrka.. Intalar mig att det beror på att FV mängden har ökat så bäbisen har mer spelrum i magen.. Kan det vara så?? Någon med liknande erfarenhet??

• Svar på tråden Fosterrörelser relaterad till fostervattenmängd
  • Lilla Gs mamma

Man ska alltid vara uppmärksam på minskade fosterrörelser! Fostret ska röra sig lika ofta som tidigare, även senare i graviditeten, men rörelserna kan ändra karaktär.

• Yogurt76

Jo det vet jag att man skall vara observant.. Har samma mängd med rörelser, upplever bara att de känns mindre i karaktären.. Tänker mig att tidigare var det lite FV vilket gjorde att när bäbis rörde sig kändes det mer, nu med mer FV så känns de inte liks tydligt.. Lever ju på hoppet att allt skall gå till sig..

• Yogurt76

Liten uppdatering.. Var på återbesök i onsdags.. Nu fanns normalt med FV. Men än är inte faran över.. Fortsatt sjukskriven och nytt åb om en vecka.. Känns jobbigt att bara vänta.. Är sgs sängliggandes för annars upplever jag att det rinner på ( kan dock inte avgöra om det är FV eller flytning) så bäst att vara så stillsam som möjligt.. Har nu köpt en målarbok för vuxna.. Har hört att det gör att tiden går fortare.. Hoppas på det för jag håller på att gå upp i atomer..

Svar på tråden Fosterrörelser relaterad till fostervattenmängd