• star67

Direkt flyg eller inte?

Jag försöker att bok flyg hittade en billigt på pegasus runt 5500 kr för en vuxen o en 9 åring . En stop total resetid 10 tim.

Eller direktflyg germania och hahn 8000 kr , resetid runt 4- 5 tim.

Både pegasus och dem andra 2 bolag har några nigativa omdöme. Hahn och germania brukar blir försent ofta.

Tiderna är på första blir mitt i natt och på andra tidigt på morgonen avgånger , sen det är ca 4 timmar bil körning till stockholm från Jönköpings.

Vilken hade ni valt?

• Svar på tråden Direkt flyg eller inte?
  • Carambolan

Absolut direktflyg om ni inte har en tight budget. Resan är så kort att det inte är värt bytet för att få en bensträckare.

• Drottningen70

Direktflyg.

Byten är stressfyllda småhelveten.

• Anonya

Om du har pengarna skulle jag absolut välja direktflyget, speciellt då du reser med barn. Blir en väldigt lång resdag annars. 4h bil, vara i god tid framme på flygplatsen, 10 h restid och så den tid det tar att ta sig till boendet väl framme. Dessutom skriver du att det är på natten. 

Eftersom det andra också är ett morgonflyg, kan det vara bra att veta att det på Arlanda finns Rest and fly som är ett enkelt men fräscht boende vid en av terminalerna. 795 kr kostar en natt där. Har man pengarna underlättar det massor. 

• Anonya

Vid val av direktflyg eller byter spelar också längden på bytet in. Med tanke på att restiden ökar så mycket så är troligen bytet rätt långt. Annars får man väga in att man kanske måste springa långa vägar mellan terminaler och riskerar att missa anslutningsflyget om det första är försenat. 

Svar på tråden Direkt flyg eller inte?