Gravid och bad
Är det någon som har koll på hur riskfyllt det är att bada i sjö och på badhus när det är gravid. Med tanke på bakterier osv?
Är det någon som har koll på hur riskfyllt det är att bada i sjö och på badhus när det är gravid. Med tanke på bakterier osv?
Inte riskfyllt alls om inte ditt vatten gått?
Finns ju gravidsim på många badhus och vattengympa för gravida. Hade ju knappast funnits om det kunde Vasa farligt ellerhur?!
Att bada i sjöar är inte heller farligt eller riskfyllt som gravid.
Att bada i sjöar är inte heller farligt eller riskfyllt som gravid.
Fick infektion förra graviditeten som ledde till njurbäckeninflamation, av att simma i simhall ca i lån 6. E-col bakterie och allt sånt otrevligt. Det blev konstaterat att bakterien kom därifrån. När jag spenderat två turer inlagd på sjukhus, så skulle jag inte bada alls (gällde pool, hav, sjö) under resten av graviditeten. Jag var gravid över sommaren, därför blev jag noga informerad kring detta.
Det är min erfarenhet. Sen får var och en själv välja vad de anser är bäst.
* ca i mån 6 (ska det stå).
Fick infektion förra graviditeten som ledde till njurbäckeninflamation, av att simma i simhall ca i lån 6. E-col bakterie och allt sånt otrevligt. Det blev konstaterat att bakterien kom därifrån. När jag spenderat två turer inlagd på sjukhus, så skulle jag inte bada alls (gällde pool, hav, sjö) under resten av graviditeten. Jag var gravid över sommaren, därför blev jag noga informerad kring detta.
Det är min erfarenhet. Sen får var och en själv välja vad de anser är bäst.
Jag tvivlar inte alls på att du fick njurbäckeninflammation från simhallen, jag bara undrar HUR det blev konstaterat att det kom därifrån?