• Mamma1121

KBT-terapeut i Uppsala?

Jag undrar om någon kan rekommendera riktigt bra kbt-terapeuter i Uppsala som är anslutna till landstinget? Min dotter (26 år), med svår depression, livskris och ångest sedan några månader tillbaka har äntligen gått med på att gå till en kbt-terapeut om jag kan hitta någon som är bra. Hon har gått ett par gånger till andra slags psykologer och kuratorer, men har inte tyckt att det har hjälpt alls och därför slutat gå dit. De hade dock inte kbt-inriktning, och enligt vad jag har läst så finns det ju goda resultat med kbt för min dotters problem. Men problemet är att jag måste hitta någon som är riktigt bra. Hon är redan trött på psykologer efter de kontakter hon har haft, och har hittills vägrat pröva något mer. Så hon kommer antagligen att ge det här en chans bara. Så snälla, om ni har tips på någon kbt-terapeut i Uppsala som ni vet är duktig på de här sakerna, skriv ....

• Svar på tråden KBT-terapeut i Uppsala?
  • flygrl

Kollade just med en kompis som pluggar i Uppsala och som jag vet haft kontakt med en terapeut där som hon tyckte va bra. Det e en KBT-terapeut som heter Anita Olsson www.kbtiutveckling.se/person/anita-olsson

Min kompis va väldigt nöjd med henne. Hon fick hjälp för liknande som din dotter vet jag. Ångest och depression. Kanske kan hon hjälpa också din dotter.

Svar på tråden KBT-terapeut i Uppsala?