• RobzMarley

FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?

Jag vill veta allt! Hur var förlossningen jämfört med de första tre? När kom bebisen i förhållande till BF?

Min första kom exakt på BF. Förlossningen tog 5-6 h från första värk.

Min andra kom tre veckor tidigt, men hade mkt SD pga av gbs. tog 2-3 h från första värk.

Min tredje kom en vecka innan BF. Det tog fem timmar efter att vattnet gått.

Med de två första startade det med värkar. Med trean gick vattnet. De två första har annan pappa än trean.

• Svar på tråden FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?
  • RobzMarley
    MrsMummy skrev 2016-03-24 22:11:09 följande:

1an 38+4 6h fr vattenavgång, 4,5h på sjh

2an 39+0 4h fr första värken, 1h på sjh

3an 37+3 2h fr första värken, 9min på sjh

4an 41+0 2,5h fr första värk, 42min på sjh

Samma pappa! Vattnet bara gått m första.

Väntar nu femman, 38+0 img, och beredd på att inte hinna in när dags!

Spännande! Ganska olika långt, men SNABBT!

Förstår du är laddad nu :)
  • Troll Svea

Mina förlossningar har bara gått snabbare för varje förlossning.
    1:a förlossningen hick snabbt fram till att bebisen fastnade pga storlek. 41+6
    2:a förlossningen var en igångsättning tog 1,5 h från att de tog hål på hinnorna. 38+0
    3:e var ambulansfärd pga blödning. Tog 3,5 h från att inte känt något alls till ute. 37+9
    4:e igångsättning. Tog 30 min på förlossningen när kroppen fattade vad den skulle göra :) 38+0

• CarroLj

1:a. V 39. Ca 8h från första känning

2:a. V 36. Akut snitt

3:e. V 40 ca 6h från första känning

4:e. V 40 ca 4h från första känning,föddes i bilen

5:e v 39 ca 2h från först känning,föddes hemma i badrummet

6:e v 40+ ca 5 timmar från första känning,fick dock åka till ett sjukhus 1 Tim bort och direkt när vi installerat oss där som kom han!

Väntar nu nr 7&8, är i v 36 och vill mer än gärna att dom kommer nu!!!! Men på sjukhus tack????

• RobzMarley
    CarroLj skrev 2016-03-25 17:11:23 följande:

1:a. V 39. Ca 8h från första känning

2:a. V 36. Akut snitt

3:e. V 40 ca 6h från första känning

4:e. V 40 ca 4h från första känning,föddes i bilen

5:e v 39 ca 2h från först känning,föddes hemma i badrummet

6:e v 40+ ca 5 timmar från första känning,fick dock åka till ett sjukhus 1 Tim bort och direkt när vi installerat oss där som kom han!

Väntar nu nr 7&8, är i v 36 och vill mer än gärna att dom kommer nu!!!! Men på sjukhus tack????

Oj spännande!! Håller tummarna de kommer snart!
  • Maj2016

Barn 1 13 timmar från första känning, bf+1

Barn 2 8 timmar från första känning, bf+ 5

Barn 3 6 timmar från första känning, bf- 6

Barn 4 4,5 timmar från första känning, bf- 3 (född i ambulans)

Barn 5 2 timmar från första känning, bf+1 (hann precis in)

Barn 6 ? Bf 14 maj, ska få igångsättning pga långt till sjukhus och att förlossningarna gått snabbare och snabbare. 1,5 timmes körning till sjukhus.

• RobzMarley
    Maj2016 skrev 2016-04-16 08:28:17 följande:

Barn 1 13 timmar från första känning, bf+1

Barn 2 8 timmar från första känning, bf+ 5

Barn 3 6 timmar från första känning, bf- 6

Barn 4 4,5 timmar från första känning, bf- 3 (född i ambulans)

Barn 5 2 timmar från första känning, bf+1 (hann precis in)

Barn 6 ? Bf 14 maj, ska få igångsättning pga långt till sjukhus och att förlossningarna gått snabbare och snabbare. 1,5 timmes körning till sjukhus.

Hur går der för dig?? Lite kvar!
  • Maj2016

Japp nu är det nära ;)

Ska dit på fredag och se om de får igång förlossningen :D

• havsblomman

Hej, spännande att läsa här, men kan nog inte bidra eftersom jag bara väntar 3an
    jag undrar om ni som hade snabba förlossningar fick barnen tätt? Jag oroar mig för en svårare förlossning eftersom det gått sex år sen förra...

• RobzMarley
    havsblomman skrev 2016-05-21 09:29:46 följande:

Hej, spännande att läsa här, men kan nog inte bidra eftersom jag bara väntar 3an
    jag undrar om ni som hade snabba förlossningar fick barnen tätt? Jag oroar mig för en svårare förlossning eftersom det gått sex år sen förra...

Jag har både och. Mellan ettan och tvåan är det ett år och tio månader. Där gick det väldigt snabbt m tvåan.

Trean hann det gå 4,5 år mellan. Det gick snabbt men inte lika snabbt som tvåan.
  • havsblomman
    RobzMarley skrev 2016-05-21 13:33:06 följande:
    Jag har både och. Mellan ettan och tvåan är det ett år och tio månader. Där gick det väldigt snabbt m tvåan.

Trean hann det gå 4,5 år mellan. Det gick snabbt men inte lika snabbt som tvåan.
    Intressant, mellan mina 1 och 2 gick det tre år, 2an gick supersnabbt, hann bara precis in på sjukhuset...
  • Lajkie

Jag är också nyfiken så jag följer tråden.

Jag har också fött snabbt.

1: igångsatt v39+6, tog 5h från första känning.

2: spontant v37+2, tog strax under 4h från första känning.

3: spontant v38+4, tog strax omkring 3h från första känning. Jag var redan inne på förlossningen den tredje gången pga kontroll av Hjärtljud när det satte igång.

Väntar nu nr 4 med BF 5 augusti

(¯`°?.¸ Mamma till Sandra -06, Nelly -08, William -10 ¸.?°´¯)
Svar på tråden FJÄRDE förlossningen- hur var det för dig?