• stefan ollson

    Jag försökte ta livet av mig i måndag


    Jag gick sönder i måndag. Skar sönder min handled och tog en överdos av tabletter. Jag ville dö. Jag ville inte leva mer och orkar inte alla saker och ting som hänt mig. Jag var en idiot som ringde alla i går. Full och dum. Fick reda på att den jag älskar varit med min närmaste kompis och det har pågått ett tag. Det tog död på mig. Jag önskar fortfarande att jag aldrig vaknat upp fast jag sa till dem på psyket att jag ville vakna. Jag blev så arg och frustrerad när jag lyfte på ögonlocken i morse. Trodde jag var i himlen. Jag trodde jag var död men insåg snabbt att dom lyckades få liv i mig igen. Varför kan jag inte bara få försvinna och aldrig mer komma tillbax? Jag är så trasig men vill inte vara på psyket och lyckades skriva ut mig. Nu vet jag inte längre varken höger eller vänster. Jag sitter här och gråter som en patetisk idiot och skäms. Varför jag skäms vet jag inte. Jag ville ju.... Jag mins bara hur befriande det var att göra mig själv så illa och var nästan lycklig när jag somnade in och försvann.... Det är galet. Jag trodde att det var en ängel som stod över mig när jag vaknade upp... Jag är så besviken. Alla tankar rullar runt i huvet på mig fortfarande. Hur ska jag göra för att gå vidare och inte skämmas... Jag ville inte vakna... Är jag galen? 
    och på onsdag den den 23-03-23 så ljuger soc ochdå 
     
  • Svar på tråden Jag försökte ta livet av mig i måndag
  • Mammatilljesperochkevin06

    Hej hur gick det för dig?
    Det måste finnas något du vill leva för ?en vän en förälder syskon? Skit i din närmsta vän å ditt ex dom är bara dumma som gör så
    Du har mer å leva förr annars skulle du inte vakna upp igen

  • Söder73

    Tänk på att alla människor är värdefulla på sitt sätt. Du föddes för att just du skulle leva ditt liv och få vara med om bra saker inte bara dåliga. Hur mörkt livet än är just nu så kommer det en ljusare tid, jag lovar. Ta hand om dig nu och ta emot den hjälp du får. Tänk på de människor i din närhet som för alltid kommer att känna ett tomrum om du försvinner. Kram

  • jennyz

    Hoppas du har fått hjälp nu som passar dig!!!
    När jag läser ditt inlägg tänker jag på min bror som dog två år sedan av akut alkoholförgiftning, jag tror dock inte att han tänkt ta livet av sig, men vet att han mådde väldigt dåligt, varje gång han åkte till psyket eller sjukhuset pga att han mådde dåligt skrev han själv ut sig efter typ en dag, jag blev så arg på honom, tyckte han skulle ge dem en chans, och idag lever han som sagt var inte... 43 år skulle han fylla några veckor efter han gick bort, det är ju halva livet kvar!!! Jag tror att han kände sig ensam, trots att det inte var så, men eftersom han mådde dåligt avskärmade han sig från mycket, önskar att han hade förstått att han inte var ensam! Så mitt råd är att prata med de du har i din närhet, ge dem en chans att visa att de bryr sig och kämpa för ditt liv!!!!

Svar på tråden Jag försökte ta livet av mig i måndag