• Anonym (Ägglossning)

Fråga om ägglossning efter missfall

Hejsan!

Fick missfall den 6 Mars och var troligtvis i vecka 5-6 nånting. Blödde i ca en vecka och sen hade jag vanliga flytningar i ca 3 dagar och sen lite blödning igen. I förgår kände jag mig vääääldigt sugen på sex och jag hade som ägglossningsflytningar så vi hade sex. Jag brukar vanligtvis ha min mens runt den 25 och sen ägglossning runt den 10. Kan den ha kommit tidigare ny pga missfallet ? Eller är det kroppen som spökar?

• Svar på tråden Fråga om ägglossning efter missfall
  • Iowhannah

Vad jag vet har jag aldrig fått missfall, men jag antar att det är som efter en fullbordad graviditet. Kroppen återställer sig och när den är redo sätter ägglossningen igång, oavsett vid vilken tid i månaden det är. Jag tycker inte att det är konstigt alls.

• Anonym (Det ändras)

Kroppen vet ju inte om vilket datum det är utan ägglossning kommer när kroppen är redo. Eftersom du varit gravid blir ju hela cykeln förskjuten.

• debbie86
    Anonym (Ägglossning) skrev 2016-03-24 22:30:12 följande:

Hejsan!

Fick missfall den 6 Mars och var troligtvis i vecka 5-6 nånting. Blödde i ca en vecka och sen hade jag vanliga flytningar i ca 3 dagar och sen lite blödning igen. I förgår kände jag mig vääääldigt sugen på sex och jag hade som ägglossningsflytningar så vi hade sex. Jag brukar vanligtvis ha min mens runt den 25 och sen ägglossning runt den 10. Kan den ha kommit tidigare ny pga missfallet ? Eller är det kroppen som spökar?

Jag fick missfall i vecka 6, blödde också i en vecka med några dagar flytningar. Senare fick jag mer som ägglossningsflytning. Under denna tid hade vi sex men jag tror inte att det blir något av det. Menar kroppen måste ta igen sig efter missfallet. Går och väntar på mensen nu så får se om den dyker upp.
  • Anonym (J)

Jag fick missfall i vecka 6, och ägglossning exakt 14 dagar efter att missfallet startat. Blev gravid igen utan någon mens emellan. Har också fått ett senare missfall, i vecka 14, och då tog det ett par månader innan ägglossning och mens kom i gång igen. Det är inte alls ovanligt att få ägglossning resan ett par veckor efter ett tidigt missfall!

Svar på tråden Fråga om ägglossning efter missfall