• SpringDaisy

Missfall, någon som vill följas åt?

Är nu uppe i 7 veckors konstant blödning, läkartider och akutbesök och ingen verkar ta mig på allvar. Och jag har egentligen inte fått svar på mina frågor, efter den här väldigt långa processen. Fick en ofostrig graviditet, som fortfarande inte har gett med sig! Ska skrapas nästa vecka. Hur påverkar en ofostrig graviditet min framtida bebisverkstad? Förstår inte hur jag ska kunna gå vidare, vet många som ska ha barn ungefär samtidigt som vårt var uträknat. Känns så orättvist att mitt barn inte blev. Är livrädd för fler missfall, främst för att processen har varit så lång för mig. Främst på grund av bristande rutiner och okunniga läkare. Någon som precis haft missfall som vill följas åt? Peppa varandra tillbaka till vardagen och livet?

• Svar på tråden Missfall, någon som vill följas åt?
  • Anonym (Ros)
    SpringDaisy skrev 2016-03-25 16:22:08 följande:

Är nu uppe i 7 veckors konstant blödning, läkartider och akutbesök och ingen verkar ta mig på allvar. Och jag har egentligen inte fått svar på mina frågor, efter den här väldigt långa processen. Fick en ofostrig graviditet, som fortfarande inte har gett med sig! Ska skrapas nästa vecka. Hur påverkar en ofostrig graviditet min framtida bebisverkstad? Förstår inte hur jag ska kunna gå vidare, vet många som ska ha barn ungefär samtidigt som vårt var uträknat. Känns så orättvist att mitt barn inte blev. Är livrädd för fler missfall, främst för att processen har varit så lång för mig. Främst på grund av bristande rutiner och okunniga läkare. Någon som precis haft missfall som vill följas åt? Peppa varandra tillbaka till vardagen och livet?

Fick ett missfall eller MA i dec. Det var hemskt och ingen tog min uppgivenhet på allvar i vården. Det blir bättre. Du måste genomlida blödningarna och sedan börja på ny kula. Tror inte detta skadar framtida försök.
    Kram!
  • SpringDaisy
    Anonym (Ros) skrev 2016-03-25 17:20:29 följande:
    Fick ett missfall eller MA i dec. Det var hemskt och ingen tog min uppgivenhet på allvar i vården. Det blir bättre. Du måste genomlida blödningarna och sedan börja på ny kula. Tror inte detta skadar framtida försök.
    Kram!
    Känner ändå att jag varit stark genom det hela, men de falska förhoppningarna om att allt var som det skulle vara - fruktansvärt... Blir så ledsen på hur vården fungerar! Gick till gyn igår, trodde bara att det var något hormonellt som spökade - så rädd för skrapningen på tisdag! Satt hos två olika läkare igår och grät, mentalt utmattad! Längtar tills jag inte blöder mer! Antar att det känns lite lättare då.. Tack, kram!
  • Marre22

Jag har också nyss gått igenom en ofostrig graviditet - som kroppen tog hand om själv förra fredagen med störtblödningar.

En check i veckan visar att 10 mm slemhinna är kvar.

Känner mig så lurad, var i vecka 10...

• mammatill1

Har också en ofostrad graviditet. Tror att kroppen börjar ta hand om det själv nu då jag blöder mycket och kommer klumpar. Ska in till gyn på onsdag för kontroll igen. Skulle gått in i v 14 imorgon. . Det är tufft att försöka börja om och min läkare sa att ah dom flesta är hemma i en vecka ungefär. Känns konstig att gå tillbaka till jobbet på fredag..

• Marre22

Förstår känslan kring att gå tillbaka och jobba, men för mig var det faktiskt skönt att gå tillbaka till jobbet och få tillbaka gamla mig igen, känna att det var något som jag kunde - eftersom jag var såååå besviken på mig själv som inte ens kan få ett barn.

Helt dumma tankar, men när man känner sig så värdelös så var det väldigt skönt att få tillbaka sitt gamla jag...

• mammatill1

Ja man känner sig verkligen värdelös plus att man oroar sig för att det ska hända en gång till tycker jag. Angående jobbet är också för att en utav mina arbetskamrater är gravid också. Hon låg 1 vecka och två dagar efter. Kommer bli tufft att höra om hennes och se henne växa..

Svar på tråden Missfall, någon som vill följas åt?