• Anonym (Undrande)

Till er som är på Victoria Milan eller likande dejtingsidor

Hej, jag undrar ni som är på Victoria Milan eller likande dejtingsidor, vad är det som får er att välja den vägen och inte ragga krogen eller likande? Inga moralkakor utan bara frågor.
    Varför valde ni att vara otrogen, vad var det som saknades, eller är det otroheten som är det som tänder? Hur gör ni när ni väljer partner, har ni någon gång träffat personer där det inte lett till sex? Stämmer folk i  på sina beskrivningar, t.ex den atletiskt byggde visade sig att vara kort och tjock? Är sexet alltid så mycket bättre än med er fasta partner? Hur ofta och hur länge brukar era möten vara? Är sex med främlingar bättre en med fast partner? Var och när brukar ni träffas?
    Jag har en orsak för alla mina frågor, men den håller jag inne med för nu.

• Svar på tråden Till er som är på Victoria Milan eller likande dejtingsidor
  • Anonym (Åååhhh)
    Anonym (F.d) skrev 2016-05-03 18:50:31 följande:
    Jag är inte otrogen. Jag är single. De män jag träffar på VM är antingen singlar eller har skrivit på skilsmässopapprena.

Det tar för många tid att skiljas. Under denna period behövs sekretess.

Fördelen med VM är att folk är ärliga i sitt uppsåt och urvalet är bättre än på vanliga dejtingsiter.

Man slipper män av typen "släpa hem till grottan och älska ihjäl".

Sexet jag haft har varit bra. Väldigt bra. Män som haft långvariga relationer är ofta bra älskare

Jag är tjej btw.
    Det heter SINGEL. Inte "single".
  • Anonym (F.d)
    Anonym (Åååhhh) skrev 2016-05-04 00:47:52 följande:
    Det heter SINGEL. Inte "single".
    Stavningen singel är en försvenskad variant av engelskans single. Båda stavningarna är fullt begripliga och jag finner inget stöd för att ett engelskt låneord måste stavas på "svenska".

spraktidningen.se/artiklar/2010/12/coola-ner-engelska-ar-okej
  • Anonym (Åååhhh)
    Anonym (F.d) skrev 2016-05-04 15:24:28 följande:
    Stavningen singel är en försvenskad variant av engelskans single. Båda stavningarna är fullt begripliga och jag finner inget stöd för att ett engelskt låneord måste stavas på "svenska".

spraktidningen.se/artiklar/2010/12/coola-ner-engelska-ar-okej
    Nej, ordet singel härstammar från engelskans single men det är inte samma ord. A single man/woman betyder INTE en ensamstående man/kvinna utan en e n d a man/kvinna. Ordet singel kom först att avse en liten grammofonskiva med bara en låt på varje sida.
    Din länk är inte relevant i sammanhanget, det är inte låneord i sig jag stör mig på.
    Ursäkta OT, ts!
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Åååhhh) skrev 2016-05-04 15:57:54 följande:
    Nej, ordet singel härstammar från engelskans single men det är inte samma ord. A single man/woman betyder INTE en ensamstående man/kvinna utan en e n d a man/kvinna. Ordet singel kom först att avse en liten grammofonskiva med bara en låt på varje sida. Din länk är inte relevant i sammanhanget, det är inte låneord i sig jag stör mig på. Ursäkta OT, ts!
    Ehm, jo, det betyder visst ensamstående på engelska. Varifrån tror du det svensgelska "singel" kommer?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • manda79
    Nej, ordet singel härstammar från engelskans single men det är inte samma ord. A single man/woman betyder INTE en ensamstående man/kvinna utan en e n d a man/kvinna. Ordet singel kom först att avse en liten grammofonskiva med bara en låt på varje sida.
    Din länk är inte relevant i sammanhanget, det är inte låneord i sig jag stör mig på.
    Ursäkta OT, ts!
    ganska onödigt att märka ord när du dessutom har fel.
    Beyonce sjunger en lår som heter "Single ladies". Vad handlar den om tro?
    Ser ingen anledning att ifrågasätta hennes engelskakunskaper.
  • Anonym (F.d)
    Ursäkta OT, ts!
    Ordet single är bra mycket äldre än vad grammofonskivor är.

Översättningen av ordet lyder så här:

sv.bab.la/lexikon/svensk-engelsk/single

Enskild eller ensamstående kort och gott. "Enskild" är säkert bakgrunden till varför en grammofonskiva med enstaka låt kallas för single (även om det är/var två på varje)

Ge dig nu! :)
  • Anonym (Gävlebon)

Jag valde nätet därför att jag är en mästare på nätraggning. I skydd bakom skärmen så blir det också lättare att tala om vad man söker och varför, jämfört med på krogen. Folk är öppnare på nätet helt klart.

• Anonym (Fru Milan)

Jag har levt i ett totalt sexlöst äktenskap i flera år. Efter många kval registrerade jag mig på VM, i hopp om att hitta en man att ha det trevligt med. Jag har pratat med MÅNGA. De flesta män är väldigt trevliga och uppriktiga vilket jag verkligen uppskattar. Själv är jag 100% uppriktig med vem jag är och vad jag vill. Finns liksom ingen poäng med att ljuga där, då faller hela idén. Men enkelt är det inte, åtminstone inte om man verkligen vill ha ett förhållande och inte bara snabbt sex. Hursomhelst är jag glad över all den kontakt jag fått via VM, och alla fina män jag pratat med. Det är ytterst få som är de monster som så ofta beskrivs. Oftast är det snälla män som tycker om sina fruar men som av olika anledningar är missnöjda med samlivet. Precis som jag. Det innebär (tyvärr) inte att det klickar mellan alla, men ett bra samtal är inte heller fy skam. Och ett pirrigt möte är uppfriskande, vart det än leder eller inte leder.

• Dorian Ertymexx
    Anonym (Fru Milan) skrev 2016-05-17 00:27:42 följande:
    Jag har levt i ett totalt sexlöst äktenskap i flera år. Efter många kval registrerade jag mig på VM, i hopp om att hitta en man att ha det trevligt med. Jag har pratat med MÅNGA. De flesta män är väldigt trevliga och uppriktiga vilket jag verkligen uppskattar. Själv är jag 100% uppriktig med vem jag är och vad jag vill. Finns liksom ingen poäng med att ljuga där, då faller hela idén. Men enkelt är det inte, åtminstone inte om man verkligen vill ha ett förhållande och inte bara snabbt sex. Hursomhelst är jag glad över all den kontakt jag fått via VM, och alla fina män jag pratat med. Det är ytterst få som är de monster som så ofta beskrivs. Oftast är det snälla män som tycker om sina fruar men som av olika anledningar är missnöjda med samlivet. Precis som jag. Det innebär (tyvärr) inte att det klickar mellan alla, men ett bra samtal är inte heller fy skam. Och ett pirrigt möte är uppfriskande, vart det än leder eller inte leder.
    Mmm! Jag förstår dig!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Mamma till flera barn)

Har just idag anmält mej på de sidan mest för att kolla. Jag har inget emot att träffa killar som är upptagna då ja inte vill ha ett förhållande. Min älskare tyckte ja behövde någon oftare som tog hand om mej på många sätt än att bara han hade mej.. omtänksamt tycker ja ju . Han o ja hsr träffats nu i 13 år. Vi älskar våra stunder som vi får även om de är sällan. Men jag märkte att om man skulle läsa de killar skrev var man tvungen att betala osv o d kände ja inte för. Eftersom ja var mest nyfiken pä sidan . Vi har mysigt tillsammans o visst så saknar ja de lite oftare men har man inte tid osv så har man inte de. Inget fel me att få träffas lite flr allt behöver inte handla om sex.

• Anonym (empatibefriad)
    Anonym (Fru Milan) skrev 2016-05-17 00:27:42 följande:

Ehm. hur kan du påstå att du är 100% uppriktigt när du går bakom ryggen på din man? 
  • Jonte71

Utöver Anonym (Mamma till flera barn):s svar är de flesta på slutet inte kopplade till frågan, gillar frågorna så jag kollar nog tråden från början.

Svar på tråden Till er som är på Victoria Milan eller likande dejtingsidor