• DreamBear

Vanligt med diarre vid öroninflammation/förkylning?

Dottern är 2 1/2 år och har varit förkyld sedan förra söndagen. Hon har mest snorat, dels rinnsnuva med klart snor men även en del gulgrönt snor i mitten av veckan. I torsdags var vi till vc då hon på natten tagit sig för örat och var ledsen, och hon hade en lindrig öroninflammation på ena örat som de inte ville behandla utan avvakta med. Hon är och har varit feberfri, pigg men haft lite varierande aptit.

Imorse bajsade hon vattnig, lite slemmig diarre och även en gång efter frukost.

Kan diarren bero på öroninflammationen? Förkylningen?

• Svar på tråden Vanligt med diarre vid öroninflammation/förkylning?
  • DreamBear

Är såklart bortbjuden imorgon och blir lite tveksam. Hon är ju pigg och full fart som vanligt.

• DreamBear

Ingen mer som upplevt detta?

Hon bajsade imorse och sedan inget efter lunch och mellis, men efter middagen har det blivit tre blöjor. Hon bajsar nästan enbart slemmigt, luktar riktigt illa, surt. Men hon är pigg, full fart och feberfri. Äter som vanligt.

• AnneliL

Min dotter fick också diarré nu vid senaste förkylningen. Var lös ett par gånger om dagen och avföringen luktade väldigt illa och innehöll mycket slem. När magen stabiliserat sig fick hon öroninflammation.

• DreamBear

Det konstiga är att det som kommer ut är väldigt slemmigt. Och luktar verkligen apa.

Hon bajsade tre vändor efter middagen igår, sedan drack hon 2,5 dl välling på kvällen och sov lugnt hela natten och sedan vakna hon kl 8 och bajsa sådär slemmigt igen, och snart därpå ännu en laddning. Sedan åt hon frukost med god aptit, leker för fullt och är feberfri.

Känns som något kopplat till förkylningen, men vågar man åka bort? Är till min familj och självklart kollar jag med dem först, men känner ändå tveksamhet.

• DreamBear

Har googlat men hittar inget svar; stod på ett ställe att en komplikation till öroninflammation var diarre. Stämmer detta? Tänker om det betyder nått?

Svar på tråden Vanligt med diarre vid öroninflammation/förkylning?