• Sareri

Hjälp! Gravid med mens och symtomer som en gravid.

Jag vet inte vart jag ska börja men jag har haft gravid symtom i ca 2 månader nu och jag har gjort graviditetstest 4 gånger (dom där billigaste på graviditetstest sidan) haft mens som vanligt och regelbundet. Mensen slutade igår 26/3-16 och idag mår jag så förjävla illa. Bara vänder sig i magen jag tänker på mat svårt att hålla dricka kvar i munnen. Har ökat i vikt något otroligt, äter fast jag inte är hungrig, (måste typ äta hela tiden) det är så jobbigt! Kan inte få ett slut på det. Jag är trött, får till och från järn och blod smak i munnen, och jag har ägglossning precis som vanligt (testar mig) men de senaste månaderna har jag haft sådan kraftig värk när jag haft ägglossning vilket jag aldrig haft förut. Vi har haft sex väldigt mycket på grund utav att vi vill ha barn men gravtestet visar att jag inte är gravid! Kan jag lita på dom billiga testerna eller bör jag köpa ett med "kvalite" ? Vad kan det vara? Varför mår jag så här? Kan man ha mens och ägglossning regelbundet fast man är gravid?

Så tacksam för svar!

Kram

• Svar på tråden Hjälp! Gravid med mens och symtomer som en gravid.
  • gbgsskstudenten

Ja, du kan verkligen lita på dessa. De är t.o.m känsligare än många av de dyrare märken där ute MEN jag tycker du borde gå till doktorn om du mår illa, äter konstant och har stark värk osv. Något är ju knas med hur du mår och det är inte jättevanligt att gå upp mycket i början av graviditeten (även om det för vissa så klart händer) men rent generellt sker det i andra och tredje trimestern.

• Sareri

Tack för svar. Men skengravid kan jag ju inte vara eftersom jag vet att det inte finns ett foster i magen. Samt har en dotter på snart 5 år och hade precis samma symtom förutom mensen dvs. Ja jag får nog åka till läkaren och titta upp dedär :/ men vad menar du med att jag är sjuk?

• Anonym (skengravid)
    Sareri skrev 2016-03-27 03:28:22 följande:

Tack för svar. Men skengravid kan jag ju inte vara eftersom jag vet att det inte finns ett foster i magen. Samt har en dotter på snart 5 år och hade precis samma symtom förutom mensen dvs. Ja jag får nog åka till läkaren och titta upp dedär :/ men vad menar du med att jag är sjuk?

Du tror ju att du är gravid. Det står i din rubrik och du tvivlar på graviditetstesterna. Skengravid blir man lätt när man hoppas mycket och inte vill tro på negativa tester:( Det finns många sjukdomar som kan ge exakt samma symtom som en graviditet. Sen är inte alla graviditeter lika. Vid mina graviditeter så har jag harft helt motsatta symtom. Med pojken blev jag illamående, åt massvis, fick fin hy, blev agressiv, och hade fin midja. Med tjejen så mådde jag bra, åt väldigt lite, fick finnar, blev gråtmild och blev jämntjock.
  • Anonym (skengravid)

När jag fick diagnosen ibs så hade jag samma symtom som dig. Lätt att lindra med rätt medicin

• frestelsen

Saken är den att är man gravid och mår gravid så är det för att man känner av hcg och det är det som ett gravtest känner av med. Så får man ett negativt test är då det inte hcg man känner av. Vi kvinnor har massa olika hormon som ger symtom som pms. Vissa kan blöda under sin graviditet men med att du har mens och negativt test är du troligtvis inte gravid. Du kan ha lite obalans i hormonerna nu och det kan va bra att åka till läkaren o ta lite prover. Så ring din vårdcentral och berätta hur du mår så kan de säkert hjälpa dig. Det är ju inte kul att gå runt o må dåligt. Men gravid tror jag inte du är

Svar på tråden Hjälp! Gravid med mens och symtomer som en gravid.