• Anonym (Bara tänker)

Vilka??? Vem är ni som vill att Sverige ser ut som det gör idag?

Jag både läser i tidningar.....Hör i nyheter att någon är knivskuren, någon skjutits........svårt skadade. Det brinner i asylbonde och bilar........Är det detta vi vill höra och läsa om . Är det så här vi vill leva i dagens Sverige????. Vill vi inte ha et land som alla kan leva bra i?, där vi alla kan umgås och må gott av? Där ingen behöver vara rädd för att få ut för en jogging tur, gå ut på krogen, ta bussen hem från jobbet, släppa ut barnen för att leka, ......Är det inte ett sånt liv vi vill ha????.......Varför har vi inte ett sånt liv????........Varför måste vi hela tiden vara rädda?

Varför ställer vi inte dessa frågor till regeringen.......Jo jag har gjort det, men jag är en av 100000 tusen tals.......Snälla alla ställ upp för oss som vill leva i ett tryggt land. Det gäller oss äldre som våra barn och barnbarn, barnbarnsbarn,.......Ingen vill leva i våld.

• Svar på tråden Vilka??? Vem är ni som vill att Sverige ser ut som det gör idag?
  • Anonym (Bara tänker)

Varför tjatar ni om SD och om Sverige är rikt eller inte???

Jag har ställt en fråga vilka är ni som vill att Sverige håller på att tappa fotfästet angående brott för det sker brott vart enda dag om man kan läsa så är det bara att öppna tidningarna eller lyssna på nyheterna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22529585.ab

http://www.expressen.se/kvallsposten/man-knivskuren-i-halsen-pa-torg-i-malmo/

http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/sag-du-misshandeln-8789775.aspx

http://www.sydsvenskan.se/malmo/ranades-av-tre-personer/

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3041386-larare-misstankt-for-grov-valdtakt-mot-barn.

Här är bara några exemplar från dagens tidningar runt om i Sverige.

Varje dag står det att nåt brott har skett, antingen mot någon på krogen, en gamling som ska ta ut pengar från bankomat, ett barn som blir rånad på mobilen, en tjej som är ute och joggar osv osv osv.

Inte nog med det så vågar varken barn eller kvinnor på badhus utan att frukta att bli sexuellt trakasserade.

Nog tycker jag att politikerna ska börja inse att nåt är fel med landet. Den politik som har förts senaste 9 åren har verkligen sett till att brotten har ökat och det kan ingen förneka.

Vad sen statistik visar är ett sätt att inte skrämma folket och därför kommer inte alla brott med i statistik.

• FDFMGA
    Anonym (Bara tänker) skrev 2016-03-29 21:37:58 följande:
    Varför tjatar ni om SD och om Sverige är rikt eller inte???

Jag har ställt en fråga vilka är ni som vill att Sverige håller på att tappa fotfästet angående brott för det sker brott vart enda dag om man kan läsa så är det bara att öppna tidningarna eller lyssna på nyheterna.

www.aftonbladet.se/nyheter/article22529585.ab

www.expressen.se/kvallsposten/man-knivskuren-.../

www.kuriren.nu/nyheter/lulea/sag-du-misshande...

www.sydsvenskan.se/malmo/ranades-av-tre-perso.../

www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.3041386-larar....

Här är bara några exemplar från dagens tidningar runt om i Sverige.

Varje dag står det att nåt brott har skett, antingen mot någon på krogen, en gamling som ska ta ut pengar från bankomat, ett barn som blir rånad på mobilen, en tjej som är ute och joggar osv osv osv.

Inte nog med det så vågar varken barn eller kvinnor på badhus utan att frukta att bli sexuellt trakasserade.

Nog tycker jag att politikerna ska börja inse att nåt är fel med landet. Den politik som har förts senaste 9 åren har verkligen sett till att brotten har ökat och det kan ingen förneka.

Vad sen statistik visar är ett sätt att inte skrämma folket och därför kommer inte alla brott med i statistik.
    Tja, ett av mina barn var på badhuset idag tillsammans med en kompis. Två tonårstjejer utan vuxet sällskap. De brukar för övrigt gå och bada en gång i veckan. 

Ditt problem är att du läser om ett brott som inträffar och extrapolerar detta till att bli ett mönster som gäller allt och alla.

Om det vore så illa som du framställer det så skulle dagens stora nyhet i tidningarna vara att FDFMGA gick till och från jobbet utan att utsättas för brott. Tidningarna skriver om det sensationella, inte det vardagliga.

Jag har rört mig ute i stadsmiljöer i många många år. Två gånger har jag varit nära att råka illa ut, en gång i Norrköping då en berusad svensk man av någon anledning blev förbannad på mig och en gång i Köpenhamn då en etnisk dansk försökte råna mig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Bara tänker)
    FDFMGA skrev 2016-03-29 21:55:24 följande:
    Tja, ett av mina barn var på badhuset idag tillsammans med en kompis. Två tonårstjejer utan vuxet sällskap. De brukar för övrigt gå och bada en gång i veckan. 

Ditt problem är att du läser om ett brott som inträffar och extrapolerar detta till att bli ett mönster som gäller allt och alla.

Om det vore så illa som du framställer det så skulle dagens stora nyhet i tidningarna vara att FDFMGA gick till och från jobbet utan att utsättas för brott. Tidningarna skriver om det sensationella, inte det vardagliga.

Jag har rört mig ute i stadsmiljöer i många många år. Två gånger har jag varit nära att råka illa ut, en gång i Norrköping då en berusad svensk man av någon anledning blev förbannad på mig och en gång i Köpenhamn då en etnisk dansk försökte råna mig.
    Det finns fortfarande badhus som sluppit dessa sexuella trakasserare, men frågan är hur länge till?

Det är varje dag som man matas med att nåt brått har hänt och när det står "EXTRA" ¨då läser man för man vill veta vad som hän.

Jag har också rört mig i stadsmiljöer dock skulle jag inte våga få ut på det område jag bodde förut på längre för många av mina bekanta har blivit påhoppade och rånade på sina ägodelar. Speciellt inte kvälls/natte tid.

Sen tror jag att män får vara mer i fred än tjejer/kvinnor. Äldre personer och barn är lätta byten för dessa personrånare än män i vuxen ålder.

Dock läser man ofta att män åker på stryk eller blir knivskurna eller rent av skjutna på restauranger eller utanför. Vilket är helt sjukt för man vill gå på krogen för att ha roligt, inte för att bli skadad. Nä det är inte som det ska vara.

• Anonym (Bara tänker)

Snälla ni som tycker att Sverige är ett tryggt land .....Läs tidningarna idag(kväll........kommentera om ni fortfarande tycker att allt är tryggt och bra i Sverige......Om ni inte anser det så undrar jag hur ni ser på vårt gemensamma land.

• nihka
    Anonym (Bara tänker) skrev 2016-04-01 23:57:35 följande:

Snälla ni som tycker att Sverige är ett tryggt land .....Läs tidningarna idag(kväll........kommentera om ni fortfarande tycker att allt är tryggt och bra i Sverige......Om ni inte anser det så undrar jag hur ni ser på vårt gemensamma land.

Den falska bilden av våldet
  • Anonym (Bara tänker)
    nihka skrev 2016-04-02 00:22:57 följande:

Vilken värld lever du i......Skygglappar....ja ja.....ditt problem inte mitt

• Anonym (BRÅ)
    nihka skrev 2016-04-02 00:22:57 följande:
    11 februari? SR har inget underlag att skriva en liknande artikel idag efter att BRÅ gett ut sin senaste statistik.
  • Anonym (BRÅ)
    Anonym (Bara tänker) skrev 2016-04-02 00:36:22 följande:

Det är samma svammel i varenda tråd. Det finns ett gäng förnekande folk som prompt duckar för allt som krossar deras rosa världsbild. Det folket är en del i att idiotin får fortgå.
  • Anonym (BRÅ)
    FDFMGA skrev 2016-03-29 21:55:24 följande:

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Det sensationella tar förstasidan varje (VARJE) dag. Hur mycket händer inte då i det vardagliga för gemene man som inte kommer med i tidningarna? Du talar emot dig själv.
  • nihka
    Anonym (BRÅ) skrev 2016-04-02 03:28:50 följande:
    11 februari? SR har inget underlag att skriva en liknande artikel idag efter att BRÅ gett ut sin senaste statistik.
    Jag tror inte vad som har hänt sedan 11 februari kan ändra på vad som har hänt de senaste 20 åren.
  • nihka
    Anonym (Bara tänker) skrev 2016-04-02 00:36:22 följande:

Jag kan inte se hur din oförmåga att ta till dig skriven text kan vara mitt problem.

Var det fel tidning? Inte tillräckligt mycket Avpixlat kanske.
  • nihka
    Anonym (Bara tänker) skrev 2016-04-01 23:57:35 följande:

I Corren är den största nyheten idag hur man vill förhindra att folk slänger sig framför tåg. Sedan är det en artikel om cykeltjuvar, en om ishockey och hur man funnit döda kor på en gård.

http://www.corren.se/nyheter/
  • nihka
    Anonym (BRÅ) skrev 2016-04-02 03:28:50 följande:
    Skriva??? Vad tyckte du om länken, för du LYSSNADE väl på inslaget innan du kommenterade?
Svar på tråden Vilka??? Vem är ni som vill att Sverige ser ut som det gör idag?