• sotast

Stukad fot 39+1

Trampade snett igår o föll som ja den 100 kilos klump jag är. In på akuten o röntgen visade tack o lov en rejäl stukning. Inget brutet. In på förlossningen för att kolla bebben. Höga hjärtljud, runt 180 i 1,5 timme. Regelbundna sammandragningar, 3 på 10 minuter. Men sammandragningarna gjorde inte ont.

Sovit en natt nu o måste gå med kryckor. Promenaden till badrummet, 10 m, tog musten ur mig. Hoppa runt på kryckor o ett ben är tungt. Väger som sagt 100 kilo just nu...

Tänk om förlossningen startar?! Hur ska jag klara det?

Hur ska jag ens kunna typ duscha själv eller ge mat/byta blöja/lämna min 2 åring på förskolan de kommande dagarna?

• Svar på tråden Stukad fot 39+1
  • viseversa

Din sambo man får göra det. Har du ingen närvarande sambo/pappa får du be någon annan om hjälp.

• sotast
    viseversa skrev 2016-03-27 09:29:26 följande:

Din sambo man får göra det. Har du ingen närvarande sambo/pappa får du be någon annan om hjälp.

Ja jo absolut! Han hjälper ju till med det han kan. Men på tisdag jobbar han ju igen o är borta 06-18. Asså jag är helt sängbunden just nu. Får väll be honom ta semester om foten inte blir duglig tills på tisdag.
  • Holma
    sotast skrev 2016-03-27 09:41:10 följande:
    Ja jo absolut! Han hjälper ju till med det han kan. Men på tisdag jobbar han ju igen o är borta 06-18. Asså jag är helt sängbunden just nu. Får väll be honom ta semester om foten inte blir duglig tills på tisdag.
    Han får ta vab o börja senare o lämna på dagis o sen hämta .
  • Mullan
    Han kan vabba om du är sjuk.
  • sotast
    Holma skrev 2016-03-27 09:47:18 följande:

Han får ta vab o börja senare o lämna på dagis o sen hämta .

Okej låter bra. Ska ringa fk o höra hur allt går till.
  • viseversa
    Han får ta ut vab. Han kan inte lämna dig ensam om du inte kan gå. Det måste ju han förstå också.
  • Holma
    viseversa skrev 2016-03-27 10:46:09 följande:
    Han får ta ut vab. Han kan inte lämna dig ensam om du inte kan gå. Det måste ju han förstå också.
    Vem har sagt att pappan inte förstår det ?
  • viseversa
    Holma skrev 2016-03-27 13:20:12 följande:
    Vem har sagt att pappan inte förstår det ?
    För att ts skriver att han ska börja jobba som vanligt på måndag så hade han förstått hade han ju inte ens tänk tanken att jobba som vanligt när hans höggravida fru ligger hemma med svårt stukad fot och en 2 åring ellerhur?
  • viseversa
    viseversa skrev 2016-03-27 15:58:12 följande:
    För att ts skriver att han ska börja jobba som vanligt på måndag så hade han förstått hade han ju inte ens tänk tanken att jobba som vanligt när hans höggravida fru ligger hemma med svårt stukad fot och en 2 åring ellerhur?
    Sorry jobba som vanligt på tisdag.
  • Holma
    viseversa skrev 2016-03-27 15:58:12 följande:
    Eller så är hans ordinarie jobb på tisdag igen
  • viseversa
    Holma skrev 2016-03-27 17:16:05 följande:
    Eller så är hans ordinarie jobb på tisdag igen
    Ja som du ser så rättade jag till tisdag sen.
Svar på tråden Stukad fot 39+1