• Anonym (Josefine)

Konstiga flytningar vid ÄL

Jag och min man har försökt i snart ett år att bli gravida. Vi har inte lyckats och jag tror att det är något fel på mig.

Jag har "normalt sett" rikliga flytningar som är gråvita till färgen. Med rikliga menar jag byta trosor flera gånger varje dag och ofta går det igenom byxorna om jag inte har trosskydd.

Sedan brukar det bli lite torrare. En dag med genomskinligt slem och därefter otroligt vattniga flytningar.

Igår hade jag en slemmig flytning. Idag är det vattnigt som bara den. Gjorde ett lyft på jobbet och trodde att jag kissade på mig för att det blev så blött. Gick igenom byxorna

Men så har jag testat med ÄL test den här månaden. Idag är det positivt. Igår var det nära, men inte helt positivt.

Trodde man hade den slemmiga flytningen just när man hade ÄL och inte som jag verkar ha- en dag innan.

Är det normalt med så vattniga/rikliga vid ÄL? Tänk om de liksom spolar bort spermierna eller gör så att de drunknar. Kanske har jag misstagit mig så det inte alls är positivt? Tycker strecken är lika starka. Druckit ca 7 koppar kaffe idag så urinen är kanske lite utspädd.

• Svar på tråden Konstiga flytningar vid ÄL
  • Anonym (Slime)

Oroa dej inte för att spermierna ska drunkna i ägglossningsslem! Det är optimerat för att de ska simma och må bra. Inte blir de bortspolade heller, de är inte passiva partiklar utan simmar ju. Lycka till!

Svar på tråden Konstiga flytningar vid ÄL