• jfaericsson

Finsk lapphund, vilken kennel?

Hej!

Jag och min sambo ska skaffa en Finsk lapphund, helst nångång under sommaren, men vi behöver lite hjälp och tips angående val av kennel.

Vi har alltid haft hund men aldrig köpt av kennel, därför vi behöver lite hjälp.

Vi bor i Värmland och skulle uppskatta tips som inte ligger allt för långt bort. Grannlän går absolut bra, men inte typ Norrland eller Skåne :)

Vill gärna veta både för och nackdelar med olika kennlar, om ni har erfarenhet av några i närheten :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Finsk lapphund, vilken kennel?
  • hurtänktedunu

Vi har en finsk lapphund, hade två. Han vi har kvar är från Lappizaros kennel. vi är jätte nöjda då hon är jätte trevlig och verkligen tänker på hundarnas bästa och ger god kontakt efter köpet.
    Hon finns i tomelilla? typ vid Kil. om jag inte missminner mig. hon flyttade nyligen.

Den andra huden vi hade är från Vallarjäntans kennel och han fick vi lämna ifrån oss då han inte passade in riktigt i familjen men nu bor han i ett jätte bra hem som tur är. Hur som så är även den kenneln jättebra. Hon har sin kennel i Karlstad.

Båda dessa kennlar kan jag rekommendera då dom som sagt bryr sig om hundarna och deras bästa och är trevliga personer. Inget överdrivet avlande i vinstsyfte vilket känns bra.

Men sen finns det flera i värmland. ganska kenneltätt av finska lapphundar i hela värmland faktiskt. Men samejäntans tror jag också finns där.

Kolla runt lite och se vilka som har eller planerar valpar så hittar du säkert. Undrar du något är det bara att fråga. :D

• Anonym (Anonym)

Jag har en Finsk Lapphund som är hur härlig och underbar som helst.

Jag köpte honom från en kennel i Värmland som jag tyvärr INTE rekommenderar. Jag vill dock inte outa för mycket här.

Om du vill veta mer är det bara att säga till, så kan jag pma dig. :)

Svar på tråden Finsk lapphund, vilken kennel?