• Youngmulahbaby

Min mamma försöker förstöra mitt liv.

Nu har de gått över ett år sen min mamma började förstöra mitt liv genom att prata skit och sprida lögner om mig och min flickvän till hela min familj och även till mina kompisar i min hemstad.

För ett år sen flyttade jag och min flickvän från min hemstad. Då slutade min mamma hjälpa mig ekonmiskt och hota med de för att jag ska flytta hem. Men de gjorde jag inte. De va då hon började hon sprida skit snack och lögner så mycket så nu kan vi inte åka tillbaka för de blir så mycket bråk överallt. Den ända som är kvar i mitt liv därifrån är min pappa och kompisar som har flyttat därifrån. Min pappa har försökt hjälpa mig flera gånger med min mamma men de går inte. Tillslut sa jag till henne att sluta, då lova hon sluta prata skit om oss. Men jag tror inte hon har slutat ändå. Jag har brytit kontakten med henne men de verkar inte få ett slut på de ändå. Jag vet inte vad jag ska göra har ingen ork längre...

Jag tror min mamma lider av narcissism störning.

1. Be henne att sluta, funka inte!

2. Be andra i familjen henne att sluta, funka inte!

3. Bryta kontakten helt med henne, funka inte!

Vad finns de mer för altenativ???

/tjugofyraåring kille som behöver hjälp!

• Svar på tråden Min mamma försöker förstöra mitt liv.
  • Långbenopluto

Då finns det bara ett alternativ kvar:

Ignorera och åter ignorera.

Visa inga känslor eller reaktioner så kommer hon förhoppningsvis inte orka mer.

Personligen hade jag gett henne en sista varning, sedan brytit ALLA band med henne.

• Ego Lovers

Precis som föregående skribent skrev. Ignorera, ringer hon, svara inte. Betrakta henne som död helt enkelt tills hon inser att hon är en ren skit som förstör inte bara för dig utan för sig själv. Hon verkar ha ett stort bekräftelsebehov och det måste du kväva.

• Birgitta02

Du är vuxen. Du behöver inte din mamma för din överlevnad. Mitt råd är som de säger här ovan: ignorera henne. När hon börjar gnälla att du aldrig svarar i telefon eller besöker henne så säg som det är: "Du tar för mycket energi, du är för negativ, det finns inget positivt du har tillfört mitt liv det senaste året, så fram till du kan uppföra dig som en trevlig vuxen människa så föredrar jag att inte ha kontakt". Mammor är visserligen mammor (jag själv är mamma till två vuxna barn), men tillför man inte positiva vibbar i relationerna så spelar det ingen roll: man blir utesluten.

Så stryk morsan från din bekantskapskrets ett tag framåt. Det verkar som om hon behöver få veta den hårda vägen hur man uppför sig.

Svar på tråden Min mamma försöker förstöra mitt liv.