• Anonym (Jobbigt)

Har er partner klagat på att du "aldrig" är sugen på sex?

Han klagar mer och mer på det nu. I början var det typ 1 gång per år, nu är det typ 1 gång i månaden han tar upp det. Min sexlust har gått från låg till nära noll på grund av medicin. Jag ställer upp på sex 1 gång i veckan och känner väl någonstans att det borde räcka?

Han får för sig att det är honom det är fel på men det är det ju inte alls! Hur råder man bot på detta? Försöka ge med mig oftare?

• Svar på tråden Har er partner klagat på att du "aldrig" är sugen på sex?
  • Flisan79
    Anonym (Jobbigt) skrev 2016-03-29 19:19:46 följande:

Han klagar mer och mer på det nu. I början var det typ 1 gång per år, nu är det typ 1 gång i månaden han tar upp det. Min sexlust har gått från låg till nära noll på grund av medicin. Jag ställer upp på sex 1 gång i veckan och känner väl någonstans att det borde räcka?

Han får för sig att det är honom det är fel på men det är det ju inte alls! Hur råder man bot på detta? Försöka ge med mig oftare?

Nja, efter första förlossningen tappade jag lusten ett tag och då blev det en del sura miner. Mest för att han kände sig ratad och oälskad.

Nu är det tvärt om och hans lust är nere pga medicin. Jag har mycket mer förståelse nu för hur han kände. Trots att jag vet att det beror på medicinen så tar det ganska hårt på självkänslan. Ologiskt men ibland är känslor inte logiska.

Måste du äta medicinen? Har du pratat med din läkare om detta? Finns det alternativ medicin eller något du kanske kan få för att öka lusten?

Att leva med någon som "ställer upp" lär inte hålla i längden.
  • Anonym (Jobbigt)

Ja jag måste äta medicinen, är i början av medicineringen så vet inte om den verkar som den ska än. Men hade låg, dålig sexlust innan också och ställde upp en del på sex.

Finns det piller som höjer lusten? Det vore ju underbart i sådana fall. Minns inte ens sist jag var kåt.

• Anonym (Tyvärr)

Nej, han klagar på att jag alltid vill ha mer :/ och jag tycker det är trist att han inte vill oftare, jag skulle vilja typ 3-4 ggr i veckan medan han bara vill 1-2 ggr...

• Anonym (Tyvärr)

Prova rosenrot. Och äkta smör el kokosfett :D

• Anonym (Jobbigt)

Rosenrot provade jag för något halvår sen, märkte ingenting på lusten tyvärr. Smör äter jag mycket på knäckebröd men får prova äta mer smör då.

• mrskreiz

Du kan testa dina hormonvärden. Låga värden av testosteron (vi kvinnor har dom med) kan leda till låg sexlust.

Hur är det när "ni väl har sex", hur känns det då? De flesta av oss kvinnor har ju en enorm startsträcka jämfört med män som ibland nästan verkar ha en av/på knapp, medan vi har en av Skalmans manicker med hundra knappar och rattar att kalibrera rätt innan vi kommer på rätt ställe. 

Finns det något mer som gäckar i bakgrunden? När relationen inte mår bra, så mår *oftast* inte sexet bra. 

• Anonym (Jobbigt)

Nu har jag faktiskt något förhöjda värden av testosteron så det kan inte vara det.

Ja när vi väl har sex så känns det inte så mycket faktiskt, antingen kör han på i missionären tills han kommer eller så rider jag tills han kommer, men själv känner jag inte så mycket. Är det konstigt om man skulle vara helt tyst? Och liksom inte stöna eller flåsa något alls?

• cirpen

Grejjen att du ställer upp för hans skull och inte tar reda på vad du gillar är en riktig sexkiller. Du kommer inte få tillbaka lusten om du inte bejakar ditt eget sexliv trorjag.

• Anonym (Jobbigt)

Ne alltså vi gör det som jag gillar i sängen. Jag vill inte ställa upp på ställningar som jag ogillar.

Svar på tråden Har er partner klagat på att du "aldrig" är sugen på sex?