• Trollmamma_2016

Bakar ett syskon

Är det några fler som försöker sig på ett syskon som gärna vill följas åt i alla tankar och funderingar. Men även lyckan i att plusa el stöttning i vänta??

• Svar på tråden Bakar ett syskon
  • SamsonS
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-04 22:46:43 följande:
    Ååå håller tummar och tår att det tagit sig. Några känningar?

Ja visst Är det märkligt hur kroppen kan vara våra nr1-4 har typ tagit direkt men nr 5 tog runt 10 månader innan det tog sig.
    Lite ilande och dov smärta till och från i magen och "äl värk" i ryggen. Har under dagen blivit lite öm i brösten och mådde illa efter lunchen tidigare. Fick hem nya tester idag och kunde inte hålla mig,ser något supersvagt så hoppas att det blir starkare, syns tydligare i verkligheten :)
  • Quirall

Hej hej :)
    Precis varit och tagit ut min koppar spiral! Men vi har ju inte tänkt börja försöka förrän i juni/juli, jag lutar mest åt juni kanske till och med maj men sambon mest åt juli, och det vore väl iofs klokast, jag kommer ha det hemskt körigt på jobbet i juli och i första graviditeten började jag må extremt illa redan i v.6! Sen är det också risk för att det kommer bli en prematur och vi vill att barnet föds på "rätt sida" året ;)
    Men nu är det iaf fritt fram när vi väl vill :)

• Milli_1
    SamsonS skrev 2016-04-05 18:22:28 följande:

Lite ilande och dov smärta till och från i magen och "äl värk" i ryggen. Har under dagen blivit lite öm i brösten och mådde illa efter lunchen tidigare. Fick hem nya tester idag och kunde inte hålla mig,ser något supersvagt så hoppas att det blir starkare, syns tydligare i verkligheten :)

Hoppas det tar sig! Har själv en dotter född -11, vi startade i okt -15 m bebisverkstad och fick plus i början av dec. Fick MF i januari, i v 11... Dottern blev till på första försöket så det är frustrerande just nu.
  • KCEG

idag kom mensen med besked... som att dra ur en badkarsplopp ungefär. 
    Hopopas på att nästa vända kan vara våran tur. 
    Hur har ni andra koll på ÄL? 
    Vi kör ju som sagt med CB fertilitetsmonitor, gjorde det med 2:an också och lyckades på cykel 2 då. Men det var under andra förutsättningar så just nu vet jag inte ens om jag har ägglossning. Verkar tveksamt faktiskt. 
    Men vi försöker och hoppas in i det längsta. Vi är väldigt nöjda med monitorn annars. 

• Trollmamma_2016
    SamsonS skrev 2016-04-05 18:22:28 följande:

Ser ju en lite lätt skugga, spännande har det ökat något??
    KCEG skrev 2016-04-07 13:11:30 följande:

idag kom mensen med besked... som att dra ur en badkarsplopp ungefär. 

Hopopas på att nästa vända kan vara våran tur. 

Hur har ni andra koll på ÄL? 

Vi kör ju som sagt med CB fertilitetsmonitor, gjorde det med 2:an också och lyckades på cykel 2 då. Men det var under andra förutsättningar så just nu vet jag inte ens om jag har ägglossning. Verkar tveksamt faktiskt. 

Men vi försöker och hoppas in i det längsta. Vi är väldigt nöjda med monitorn annars. 

Men attans men skönt ändå om den ändå ska komma att den kommer igång så man kan sätta fart igen.

Jag temat och även kör äl-tester för att lära mig tyda tempen. Så jag ska ha äl nu i helg el i början av veckan.

Just nu idag känner jag mig rätt avskräckt på min egna bebis här hemma. Han har fått problem mes mjölköverkänslighet och bökar och grinar typ hela nätterna så idag känner jag vi ärligt tveksam på en bebis till????Men mitt hjärtat vill ju innerst inne
  • Trollmamma_2016
    Quirall skrev 2016-04-05 19:15:08 följande:

Hej hej :)

Precis varit och tagit ut min koppar spiral! Men vi har ju inte tänkt börja försöka förrän i juni/juli, jag lutar mest åt juni kanske till och med maj men sambon mest åt juli, och det vore väl iofs klokast, jag kommer ha det hemskt körigt på jobbet i juli och i första graviditeten började jag må extremt illa redan i v.6! Sen är det också risk för att det kommer bli en prematur och vi vill att barnet föds på "rätt sida" året ;)

Men nu är det iaf fritt fram när vi väl vill :)

Härligt när allt bara är fixar för att starta så när man väl planerar att starta är bara stt köra än om man ska vänta in att kroppen ska göra sig redo osv osv
  • marengen90

Hej!

Vi ska också baka syskon snart. Juni har vi satt som startmånad men mannen tjatar om syskon hela tiden så får se om vi kan hålla oss tills dess ;) Vi har en son sen innan som är född -14 och längtan efter en till liten är stor! Vi vill dock försöka undvika att få barn mitt i vintern därför väntar vi lite till :) Får jag hänga på i tråden?

• vem bryr sig

Hej hej alla längesedan jag var in på denna sida, mina två döttrar är 11 resp 8år. jag har separerat från deras pappa för 6 år sedan, och har bott med min nya sambo i snart tre år och på fredag ska jag ta ut min hormonspiral och vi hoppas på ett plus snart. Blir mitt tredje barn och min sambos första. 
    Hoppas jag får hänga med er här :)

• Teresiat

Hej! Hänger gärna på här också :) vi har en liten född början av 2015. Vi kommer börja smygstarta och försöka i höst och sedan början av 2017 på grund av olika anledningar - Gifter oss i vinter och vill ej vara höggravid då (eller vara gravid i veckorna v 4-12).. + att jag vill hinna jobba i ett år i min nya tjänst innan jag blir gravid... Jag är så kluven egentligen, en del av mig vill VERKLIGEN börja efter sommaren då längtan är stor och det finns en rädsla att det kommer ta 6-12 mån innan plusset kommer.. Hmm.. Tänk att man kan längta så mycket trots att man redan har en underbar liten person i familjen :)

• Trollmamma_2016

Tror jag vet vad vi ska göra ikväll ;-P men märkligt att en ny clearblue med dubbelindikator visar neg när de andra visar positivt. Visar att man måste testa ett par dagar innan väntad äl.
Svar på tråden Bakar ett syskon