• mingusa

Smycken för liten flicka?

Hej alla mammor ute

Jag är en ny mamma till en liten flicka och vill gärna se honom ge henne ett smycke hon håller kär resten av sitt liv

Min fråga är om jag kan ge henne örhängen och hål i öronen eller ett armband?

Jag har sett dessa örhängen på en dansk webbshop www.dirksdesign.com/smykker/oreringe/mis...ik-sterlingsolv.html

eller

detta armband från samma butik www.dirksdesign.com/smykker/armbaand/wul...guld-m-rdg-guld.html

Är att ge hennes örhängen lite för mycket vid en ålder av 9 månader?

Uppriktigt Mingus

• Svar på tråden Smycken för liten flicka?
  • viseversa

Jag personligen tycker det är hemskt att ta hår i öronen på bebisar som inte själva har något att säga till om. Så jag röstar på armband eller ännu hellre ett halsband med ett fint hänge. Armband brukar man växa ur men hänge kan man använda hela livet. Bara att byta kedja.

• viseversa

Prisskillnaden är ju enorm. Den ena kostar ca 1000:- den andra nästan 12000:- stor skillnad.

• Santin

Att ta hål i öronen på en liten bebis är för mig på gränsen till barnmisshandel.

Så jag röstar på ett fint hänge och en fin kedja och en billig barnkedja som det inte gör något att den dras sönder av barnet

• M A F H H

Hål i öronen vid den åldern tycker jag är okej.
    Du får väl välja själv.

• Sophie13

Håller med övriga om håltagning på småbarn (eller en bebis i detta fall). Ett halssmycke låter som en bra ide.

• viseversa
    M A F H H skrev 2016-03-31 17:24:56 följande:
    Hål i öronen vid den åldern tycker jag är okej. Du får väl välja själv.
    Varför är det okej? Menar du att en 9mån bebis kan ge sitt medtycke till hål i öronen? För om hon inte kan det så är det ett övergrepp mot barnets kropp.
  • Litet My

Armbandet, känns som att armband och halsband mer är minnesak för livet än örhängen. Dessutom ser det hemskt illa ut med örhängen på småbarn.

• Maddi

Jag undrar om tråden skapades för att få igång diskussion ang örhängen på små spädbarn och göra folk upprörda.

• Rocket Mania
    Maddi skrev 2016-04-01 11:35:29 följande:
    Jag undrar om tråden skapades för att få igång diskussion ang örhängen på små spädbarn och göra folk upprörda.
    Självklart, det är ju säkert en månad sedan den senaste tråden!
    mingusa skrev 2016-03-31 12:26:31 följande:
    Hej alla mammor ute

Jag är en ny mamma till en liten flicka och vill gärna se honom ge henne ett smycke hon håller kär resten av sitt liv

Min fråga är om jag kan ge henne örhängen och hål i öronen eller ett armband?

Jag har sett dessa örhängen på en dansk webbshop www.dirksdesign.com/smykker/oreringe/mis...ik...

eller

detta armband från samma butik www.dirksdesign.com/smykker/armbaand/wul...gu...

Är att ge hennes örhängen lite för mycket vid en ålder av 9 månader?

Uppriktigt Mingus
    Halsband är väl det enda vettiga till ett så litet barn.

Annars passar kanske sådana här ringar:

• mammalovis

Varför inte ge en lyckopeng med barnets namn och födelsedatum ingraverat? Jag har använt min även som vuxen. Dock åkte den med i tvättmaskinen och ut genom silen så den är solkig numera, men jag har den kvar.

Svar på tråden Smycken för liten flicka?