• IdaM

Förstagångsmammor i Stockholm sökes

Hej,
    Jag heter Ida, är 23 år och väntar mitt första barn, en liten dotter i slutet av Juli!
    Jag bor i Stockholm tillsammans med min Sambo och pluggar till förskollärare. 
    Jag startar denna tråd eftersom att jag är sugen på att hitta andra blivande mammor att bolla tankar och känslor med och förhoppningsvis bebismysa med när de små har kommit Glad Gärna förstagångsmammor som sitter i samma sits som mig, men alla som vill får självklart höra av sig :D

Kram {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Förstagångsmammor i Stockholm sökes
  • Bennijenni

Hej,

Jennifer 24 år och ska ha min första bebis sista september :)

Hur mår du än sålänge?

• tiluta

Hej,

Jag är 24 år och väntar också mitt första barn i slutet av juli, en dotter :) 

• IdaM
    Bennijenni skrev 2016-04-05 17:45:40 följande:

Hej,

Jennifer 24 år och ska ha min första bebis sista september :)

Hur mår du än sålänge?

Hej, vad roligt!
    Jag mår väldigt bra och har gjort det sedan runt vecka 14, hur har du mått? :D
  • IdaM
    tiluta skrev 2016-04-06 17:23:47 följande:

Hej,

Jag är 24 år och väntar också mitt första barn i slutet av juli, en dotter :) 

Hej, Vad roligt!
    Hur mår du i graviditeten? Har ni börjat handla någonting till bebis än? Tungan ute
  • IdaM
    Iiiza skrev 2016-04-06 10:41:06 följande:

Hej!

23 år, första barnet bf 18 juli!

Hur mår ni?

Hej,
    Jag mår super! Hur mår du? Glad
  • tiluta
    IdaM skrev 2016-04-08 10:08:01 följande:
    Hej, Vad roligt!
    Hur mår du i graviditeten? Har ni börjat handla någonting till bebis än? Tungan ute
    Jag mår helt ok, bortsett från ganska mycket sammandragningar och lite foglossning. Plus att jag är väldigt trött hela tiden. Jag upptäckte graviditeten i vecka 11 så jag hade inte direkt några jobbiga första veckor, det är först nu de senaste veckorna det börjar kännas jobbigt. Du mår bra ser jag, har du inte ont någonstans eller så? 

Vi har beställt vagn och babyskydd och några klädesplagg. Du då? :)
  • IdaM
    tiluta skrev 2016-04-08 18:36:01 följande:

Jag mår helt ok, bortsett från ganska mycket sammandragningar och lite foglossning. Plus att jag är väldigt trött hela tiden. Jag upptäckte graviditeten i vecka 11 så jag hade inte direkt några jobbiga första veckor, det är först nu de senaste veckorna det börjar kännas jobbigt. Du mår bra ser jag, har du inte ont någonstans eller så? 

Vi har beställt vagn och babyskydd och några klädesplagg. Du då? :)

Oj vad skönt att slippa de första veckorna av oro och så :D jag är ganska så trött, men det går lite upp och ner! och jag har inte ont någonstans faktiskt :) har haft väldigt mycket magkatarr tidigare, men det har försvunnit helt skönt nog :)

Åh vad roligt! Samma här :) vad blev det för babyskydd och vagn?
  • Bennijenni

Jag har mått bra typ hela tiden!

Förutom massa ofarliga men jobbiga blödningar..

IdaM skrev 2016-04-08 10:07:06 följande:

Hej, vad roligt!

Jag mår väldigt bra och har gjort det sedan runt vecka 14, hur har du mått? :D

• tiluta
    IdaM skrev 2016-04-08 19:19:15 följande:
    Oj vad skönt att slippa de första veckorna av oro och så :D jag är ganska så trött, men det går lite upp och ner! och jag har inte ont någonstans faktiskt :) har haft väldigt mycket magkatarr tidigare, men det har försvunnit helt skönt nog :)

Åh vad roligt! Samma här :) vad blev det för babyskydd och vagn?
    Ja det var skönt, men det blev världens chock också. Men nu känns det såklart jättekul. Skönt att din magkatarr försvunnit, det har min också gjort :) 

Det blev en Bugaboo buffalo och en Maxicosi, vad blev det för er? 
  • IdaM
    tiluta skrev 2016-04-09 07:52:40 följande:
    Ja det var skönt, men det blev världens chock också. Men nu känns det såklart jättekul. Skönt att din magkatarr försvunnit, det har min också gjort :) 

Det blev en Bugaboo buffalo och en Maxicosi, vad blev det för er? 
    Det kan jag tänka mig! Det tar ju ett tag innan allt landar :D 
    Åh vad roligt, det blev buffalo för oss också, och en besafe :)
Svar på tråden Förstagångsmammor i Stockholm sökes