• Väntande

jobbiga sammandragningar!

Jag är så sjukt jävla utmattad!!! Sedan vecka 19+ har jag haft mycket sammandragningar och nu i vecka 26 så har jag ca. 20st/dag i viloläge (går jag ut och promenerar eller börjar göra något som är lite jobbigt så får jag en lång sammandragning som inte släpper förrän jag satt mig ned). Det går alltid exakt 30 eller 60 min mellan dom, på klockslaget. Finns det fler som har det så här!? Hur fan orkar ni egentligen???

Jag hade "mycket" innan, runt 10-15 per dag, men min gräns för hur mycket jag pallar psykiskt verkar ligga där för nu när jag har ca. 20 per dag så bryter jag ihop ett par ggr i veckan. Jag blir helt slut! Varje sammandragning ger mig världens svett-attack, tung andning och hjärtklappningar så det påverkar vardagen så mycket.

Vart går gränsen för hur mycket man ska orka eller för att det inte längre är normalt?? Var nära på att ringa 1177 idag efter att ha grinat av utmattning, men det står ju överallt att det är "normalt" att ha mycket sammandragningar ...

• Svar på tråden jobbiga sammandragningar!
  • Väntande

Jag har för övrigt informerat min bm om det såklart och hon sa mest "åh vad tråkigt, det måste vara jobbigt för dig" när jag sa att jag hade mycket sammandragningar ... Så jag antar att det är normalt? Var visserligen två veckor sedan jag var där.

• syntharen

Har du lämnat urinprov nyligen för att utesluta urinvägsinfektion. Uvi kan ge många och kraftiga sammandragningar. Har du inte kollat urinen nyligen tycker jag du ska göra det genast.

• Väntande
    syntharen skrev 2016-03-31 14:35:26 följande:

Har du lämnat urinprov nyligen för att utesluta urinvägsinfektion. Uvi kan ge många och kraftiga sammandragningar. Har du inte kollat urinen nyligen tycker jag du ska göra det genast.

Ja jag hade en uvi för 2-3 veckor sedan och hade i samband med det väldigt mycket besvär som släppte efter en antibiotika-behandling. Så jag är ganska säker på att det inte är samma!
  • Callo

Jag känner igen mig i vad du skriver. Började också få SD tidigt (är i v 35 nu). Många varje dag, viloläge eller inte spelar ingen roll. I viloläge kan mina vara ganska oregelbundna och täta, typ ett par minuter mellan för att sedan försvinna ett tag. Sedan samma sak igen. BM säger att det kan vara så. Har med mig ett urinprov varje gång jag träffar henne. Så det verkar vara lugnt på den fronten. Men jobbigt är det.

Svar på tråden jobbiga sammandragningar!