• Anonym (Skamsen)

Känner mig väldigt isolerad på denna ö..

Hejsan, jag är en väldigt ensam tjej som undrar hur och var man kan hitta vänner på gotland? Vill ha alla tips och förslag ni har! Jag har bara min pojkvän och dator att umgås med just nu. Jag är väldigt social egentligen, så det känns jätte jobbigt att ha lika stort umgänge som Robinson kruse just nu *suck*.

• Svar på tråden Känner mig väldigt isolerad på denna ö..
  • Anonym (Zzz)

Hej! Jag bor också på Gotland. Flyttade hit pga min pojkvän när jag var 26. Jag är 32 nu. Jag skulle nog börjat på dansskolan :) Via plugg och/eller jobb funkar också. Ifall man är gravid så kan man inom kort hänga på öppna förskolan - där träffar man mycket folk. Funderar på ifall man skulle kunna kontakta typ medeltidsveckan och haka på som volontär - finns många trevliga typer där :) Ifall du inte jobbar så kan jag tipsa om sommarjobb inom typ restaurangnäringen eller liknande, då brukar man jobba ihop med ett gäng som man snabbt lär känna. Beror kanske lite på ålder också såklart. Jag vet inte hur gammal du är eller hur länge du bott här men du får pm:a mig ifall du vill :) lycka till och ha det gott

Svar på tråden Känner mig väldigt isolerad på denna ö..