• Tihi

Ska köpa en Macbook Air. Vad ska jag tänka på?

Jag tänkte köpa en Macbook Air för att bara surfa med. Vilken rekommenderar ni och kom det ut nya modeller för ett par veckor sen eller när kom den senaste modellen?

Kommer Mac med något inbyggt virusskydd som Windows Defender? Vad heter det isf? Vad behöver jag tänka på när jag sätter igång en ny Mac? Vilka program är ett måste överhuvudtaget och för virusskydd etc? Jag vill INTE att den kopplar ihop sig med våra iPhones etc men kan jag använda ett av våra Apple-id utan att den kopplar ihop sig? Måste jag ens använda Apple-id för att bara surfa förresten? Vilka inställningar är bra att använda för att skydda sin privacy? Funkar dom inställningarna likadant som på en iPhone? Dvs jag vill dela så lite info som möjligt med Apple själva och tredjepartsföretag. Jag antar att man kan stänga av Facetime, meddelanden och sånt? Kan och bör man köra Firefox i en Mac också eller är det Safari som gäller? Det är min första Mac så därför söker jag råd om hur jag bäst kickar igång en sån.

• Svar på tråden Ska köpa en Macbook Air. Vad ska jag tänka på?
  • Farfallos

...och jag hade tänk köpa en Volvo V60 att köra isolering i - Vad ska jag tänka på?

• Aniiee

När man köper en Mac behöver man inte tänka med något annat än plånboken. så ta den du tycker har bäst pris.

Only in the Bible could a man stand next to a naked woman and be tempted by a piece of fruit
  • Carambolan

Ska du bara surfa med den kan du med gott samvete köpa den billigaste. Det kan du göra även om du behöver en stabil kontorsdator.

Allt annat kommer lösa sig självt när du startar den, du behöver inte gå en mackurs först.

Svar på tråden Ska köpa en Macbook Air. Vad ska jag tänka på?