• Linda5

ouppfostread eller är samhället sådant?

Har en fråga efter dagen på ett sportvaruhus. Är det normalt att inte säga till sina barn? Var på sportbutiken idag. Det första vi kommer in far det runt en unge med en boll som han sen bara kastar iväg. Jag tog upp den och la den där den hörde hemma. Då tar han en hantel och börjar svinga på och skriker pappa, pappa titta. Hanteln ställer han sen i skohyllan varpå pappan flyttar den till tennisavdelningen. Går vidare lite och då kommer det en vattenflaska farande som ungen kastar. Föräldrarna säger ingentingen utan bara går som sombier. Kanske var killen 10 år. Strax innan vi ska gå så kommer en tjej på ca 8 år och cyklar inne på fiskeavdelningen. Vågar föräldrar inrte uppfostra sina barn idag eller vad är det frågan om. Eller har samhället bara blivit så att man bryr sig inte?

• Svar på tråden ouppfostread eller är samhället sådant?
  • Carambolan

Nej, det är inte normalt. Ouppfostrade föräldrar mer än något annat skulle jag säga.

• mammalovis

Mina barn hade inte tillåtits att göra det. Jag hade sagt till även andras barn. Det gjorde jag senast igår när det var ett gäng ungar med bollar och hinkar med vatten vid vattenrutschkanan, då jag inte ansåg att det var lämpligt att de skulle attackera min dotter som åkte vattenrutschkana för första gången efter mig. En boll såg jag fara, så jag var på vippen att säga till badvakten. De var också i skolåldern. Däremot kan de väl ha svårt att stå still i klädaffärer. men vi jobbar på det de få gånger de numera får följa med.

Jag skulle gissa att föräldrar tror att sina skolbarn kan sköta sig, så de tittar inte. Kanske såg den pappan bara barnet med hanteln och tyckte det var tufft, men inte det andra.

• LillaLoppi

Det är föräldrarnas fel.

• AstridA

Mina barn skulle aldrig få bete sig så.
    När dom var små skrek dom efter godis i butik 1 ggr jag släppte vagnen och bar ut barnet, efter det vet dom att dom måste bete sig, nu kan dom fråga om godis/sak men inget tjat, inget lekande i affärer, man kan få prova ex bollen om man ska köpa en boll men den ska tillbaka på samma ställe.

Barn som håller på så i affärer beror alltid på föräldrarna!!!

• MadHatter

NNej, tror inte att det är särskillt vanligt, om det är det som avses med "normalt".

• Physalis

Dålig uppfostran vill jag säga. Jag hade sagt ifrån ifall det fanns risk för att jag eller mitt barn skulle få något på mig om ingen annan gör något.

Om föräldern då protesterar är det bara att säga att de får uppfostra sina barn som de vill men om de inte hindrar sina barn ifrån att skada andra så får de stå ut med att andra säger ifrån.

Svar på tråden ouppfostread eller är samhället sådant?