• Saba66

Mindre symptom

När jag var i v 9 tyckte jag att brösten blev mindre onda över en natt. Jag tjatade till mig ett vul och såg ett tickande hjärna 8+4. I vecka 10 ännu mindre från brösten och nu v 11 är dom helt slappa. Känner mig inte spänd över magen längre. Har inte mycket molvärk, lite stick uppe i livmodertappen ibland. Har varit lite illamående runt v 7-8. Och ibland på morgonen. Kan det vara en MA även om jag sett tickande hjärna 8+4.

• Svar på tråden Mindre symptom
  • Greta90
    Decibel84 skrev 2016-04-03 11:26:27 följande:

Jag är i v 11 och har "bara" ömma bröst, vid inskrivningen sa läkaren att jag ska vara glad att jag mår så bra, så det försöker jag vara:)

Jag är i v 11, 10+0 (om man räknar från sista mensens första dag) och jag känner inte av något speciellt. för någon vecka sedan kunde jag känna lite illamående men inte så att jag var tvungen att spy eller va sängliggande. Annars har jag bara ömma bröst och uppsvälldhet/gaser. Eller ja, i helgen var jag tvungen att åka hem i panik när jag var ute då jag började må riktigt illa. Spydde direkt jag kom hem. Men förutom det har jag inte haft några problem.

Jag är lite orolig att det stannat av där inne.. Men nästa vecka ska jag på mitt första besök hos barnmorskan, får ju veta då... Hoppas verkligen att jag bara är en av dom som får må bra under graviditeten och att det inte stannat av :/

• Saba66

Jag mår fortfarande samma. Inga symptom men blir spyig om jag är tom i magen, borstar tänderna eller känner äcklig lukt. Men inge med brösten eller nåt. Står ju i och för sig att symptomen kan börja avta framåt v 12, började kanske tidigare för oss.

• Decibel84
    Saba66 skrev 2016-04-13 19:35:07 följande:

Jag mår fortfarande samma. Inga symptom men blir spyig om jag är tom i magen, borstar tänderna eller känner äcklig lukt. Men inge med brösten eller nåt. Står ju i och för sig att symptomen kan börja avta framåt v 12, började kanske tidigare för oss.

Det är verkligen så olika..Jag har haft få symptom från första början..

Sen så kan ju "spökveckorna" komma runt v12. Och v12 kan folk börja få symptom, så det är verkligen så olika.

Jag lugnade mig själv med att ta ett till UL nu iaf, och det kändes skönt att få bekräftat och nu ska jag fan njuta av att jag inte kräks och mår piss....som många andra:)

• julon

Jag är också nojig över att ha "för få" symptom.. Något ömma bröst och gasig mage, tycker mig känna vissa dofter tydligare men inte illamående eller liknande. Är i v. 7 (6+2) enligt sista mensens första dag. Bokade VUL idag och det får vi göra 29/4, hoppas såklart att få se något litet där inne och kanske få höra ett hjärta. Sen har vi KUB 2/6. Och om allt går som det ska får vi såsmåningom också göra RUL <3 

• Saba66

Där jag bor får man inte några ul eller vul, annars hade jag bokat in mig på ett till. Får vackert vänta tills Ul v 18. När kan man som omföderska börja känna barnet i magen då? Tycker mig känna nåt långt ner i bland...

• julon

Får inte heller VUL, men vi bokade privat och betalar det själva :) KUB får däremot alla göra, oavsett ålder så det får vi gratis :)

• Decibel84

Precis, jag bokar in privat.
    Aldrig i livet att jag tänker vänta till v18, helt galen regel enligt mig.
    Är fruktansvärt att gå och vänta och vara orolig, varken jag eller barnet mår bra av det..

Så visst går det att få se bebis, tidigt...I v7 kollade jag för 1a gg

• Saba66

Får bara komma om man blöder här, men jag tjatade upp mig till sjukhuset v 9. Skam den som ger sig.

• Decibel84
    Saba66 skrev 2016-04-15 07:27:00 följande:

Får bara komma om man blöder här, men jag tjatade upp mig till sjukhuset v 9. Skam den som ger sig.

privat får man komma när som om man betalar här, har jag förstått iaf:)
  • Melissenta
    Decibel84 skrev 2016-04-04 20:19:49 följande:

Jag kan inte påverka ALLS om detta foster ska vara kvar i min kropp.
    OM jag får MA så är det kroppens tecken på att det inte står rätt till, kroppen gör mig alltså en tjänst.

Om svenskar bara visste hur mycket och hur ofta man lyckas att rädda graviditeter som är på väg att gå över till missfall i mitt hemland t.e.x. ..
    Det är en sån brain washing ..vill inte tala illa om svensk sjukvård (trots att jag har många opinioner), men det är sorgligt att se många kvinnor lidande av sin egen maktlöshet och tron att ens kropp stöttar bort något som inte har chans för livet liksom..
  • Decibel84
    Melissenta skrev 2016-05-04 11:56:58 följande:
    Om svenskar bara visste hur mycket och hur ofta man lyckas att rädda graviditeter som är på väg att gå över till missfall i mitt hemland t.e.x. ..
    Det är en sån brain washing ..vill inte tala illa om svensk sjukvård (trots att jag har många opinioner), men det är sorgligt att se många kvinnor lidande av sin egen maktlöshet och tron att ens kropp stöttar bort något som inte har chans för livet liksom..
    hur räddar man en graviditet?:)
  • Melissenta
    Decibel84 skrev 2016-05-04 22:28:00 följande:
    hur räddar man en graviditet?:)
    i mitt hemland blir man inlagt på sjukhuset och proppas med hormoner/vitaminer och en massa andra metoder, beroende på problemet. du skulle bli förvånad hur många friska barn födds endast tack vore läkarnas ansträngningar.
  • Decibel84
    Melissenta skrev 2016-05-05 08:34:52 följande:
    i mitt hemland blir man inlagt på sjukhuset och proppas med hormoner/vitaminer och en massa andra metoder, beroende på problemet. du skulle bli förvånad hur många friska barn födds endast tack vore läkarnas ansträngningar.
    wow, häftigt:)
Svar på tråden Mindre symptom