• Linutis

Torr,flashig, röd hy gravid

Hej! Det är såhär, innan jag blev gravid har jag haft röd torr känslig hy. Men nu är det värre. Har aldrig kunnat hitta rätt produkt att dämpa rodnaden med, eller de torra partierna i ansiktet. Nu är det inte så att jag ser ut som : Hej kom o hjälp mig!

Jag blir galen, kan inte använda foundation eller sminka mig då det fäster sig i det torra hudpartierna. Någon som känner igen sig? Även om ni inte är gravida eller så. Hyn är min största ovän nu...

• Svar på tråden Torr,flashig, röd hy gravid
  • Iowhannah

Vilken vecka är du i?

Min hy blev helt förskräcklig i början av graviditeten, men runt v 15-16 vände det och plötsligt hade jag bättre hy än någonsin! Tre, fyra, månader efter förlossningen gick den dock tillbaka till sitt gamla vanliga jag.

• Lundkvistanna1991

Jag har med det nu och har aldrig haft problem med ansiktet innan men detta har jag haft i flera veckor kanske tom 2-3 månader skit jobbigt, fick en salva utskriven till det men det har inte blivit bättre har runt hakan o kinden lite.. Är gravid i vecka 20 nu

• Linutis
    Iowhannah skrev 2016-04-03 13:59:34 följande:

Vilken vecka är du i?

Min hy blev helt förskräcklig i början av graviditeten, men runt v 15-16 vände det och plötsligt hade jag bättre hy än någonsin! Tre, fyra, månader efter förlossningen gick den dock tillbaka till sitt gamla vanliga jag.

Okej! Är i vecka 22.. åh hatar att känna mig ful. U know The feeling
  • Saltig

Jag har haft problem med min hud hela graviditeten, är nu i vecka 40. Vätskefyllda utslag, torr, rödflammig. Köpte någon produkt från Apoteket som hjälpte. Snart är det över men har inte känt mig snygg under hela graviditeten. Den perfekta huden under graviditeten som många pratar om kom aldrig. Hade bättre hud innan.

Väldigt olika.

Man ska undvika starka produkter. Prata på Apoteket om de har något att rekommendera just för din hud. Dermologica har milda bra produkter. Har ansiktstvätt därifrån och en dagcreme från Apoteket som gjorde huden bättre.

Svar på tråden Torr,flashig, röd hy gravid