Snäll hjälp mig, vet inte vad jag ska göra!
I förra veckan så blev jag och min sambo osams. Det slutade med att vi knuffade och skrek på varandra och en granne ringde polisen angående oljud från lägenhet. Våra två barn var hemma vid detta tillfälle (8 år och bebis) och den äldre av dom bevittnade en del. Jag förstår att detta inte är lämplig upplevelse alls för vårt barn och både jag och pappan är så otroligt ångerfulla och har lagt ner mycket tid på att prata med sonen om händelsen. Detta är något som aldrig inträffat tidigare utan jag upptäckte ett sms, trodde att han varit otrogen (han har varit det en gång i början av vårt förhållande) och ett stort bråk uppstod mellan oss. Polisen gjorde iallafall en orosanmälan till socialen och vi var på möte där idag. Mötet gick jättebra och sonen berättade allt han sett, vi berättade vår version och pratade lite om livet hemma i övrigt. Hon verkade inte oroad alls och sa att de troligtvis kommer att avskriva ärendet.
Direkt efteråt hade vi utvecklingssamtal i skolan. Där berättar läraren att de tänker göra en orosanmälan för sonen berättat om bråket i skolan. Han har också sagt att jag alltid sover (vilket inte stämmer, jag sover två timmar när han är i skolan för att lillan är vaken på natten), att hans pappa alltid spelar datorspel (stämmer inte heller, han spelar två dagar i veckan), att han vill ha en annan familj (aldrig hört honom uttrycka sig så, kan inte ens se det framför mig) och att vi svär mycket (jag svär nästan aldrig, pappan svär ibland). Sonen är också stökig i skolan vilket också bidrar till deras anmälan (vi misstänker att han har adhd eller någon annan diagnos med liknande kriterier).
Nu känns allt bäcksvart för min del. Jag är så utom mig av oro och är så orolig att de ska ta mitt barn ifrån mig. Vi lever ett helt vanligt svenssonliv. Pappan jobbar och jag är föräldraledig. Vi hittar på saker tillsammans och har ett fullt fungerande familjeliv ihop. Att få anmälan från två stycken myndigheter känns jätteilla. Jag känner mig så fruktansvärt misslyckad som förälder och vill bara gå och dö.
Jag antar ju att en utredning kommer startas nu. Kommer dom ta mitt barn nu? Hur går en utredning till? Vad kommer hända? Vi lever ju ett helt normalt liv. Snälla hjälp!