• 879214

jättesjuk i början av graviditet

nån mer som vart riktigt sjuk i början av graviditet men det gått bra?  jag är i v 7 och har sedan ägglossningen (då barnet blev till) varit sjuk. först urinvägsinfektion med värk i ena njuren och hög feber. fick behandling med antibiotika en vecka men därefter har jag haft diarré (ca 1 månad nu)  varav 11 dagar med kraftig diarré och kraftiga magsmärtor/magkramper. nu misstänker läkarna att antibiotikan jag åt för urinvägsinfektionen slog ut mina goda bakterier i tarmarna och att jag fått något som kallas clostridium difficile som man kan få efter antibiotikabehandling. jag har dock fått en kraftigare sorts diarré då jag har både slem och blod i avföringen (ursäkta den äckliga infon). jag har dock feber och har fortfarande hyfsad matlust. har ni nån erfarenhet av hur denna typ av "sjukdom" kan påverka en i tidig graviditet? är så orolig. har ett UL inbokat 26 april.

• Svar på tråden jättesjuk i början av graviditet
  • 879214
    879214 skrev 2016-04-05 21:54:07 följande:

nån mer som vart riktigt sjuk i början av graviditet men det gått bra?  jag är i v 7 och har sedan ägglossningen (då barnet blev till) varit sjuk. först urinvägsinfektion med värk i ena njuren och hög feber. fick behandling med antibiotika en vecka men därefter har jag haft diarré (ca 1 månad nu)  varav 11 dagar med kraftig diarré och kraftiga magsmärtor/magkramper. nu misstänker läkarna att antibiotikan jag åt för urinvägsinfektionen slog ut mina goda bakterier i tarmarna och att jag fått något som kallas clostridium difficile som man kan få efter antibiotikabehandling. jag har dock fått en kraftigare sorts diarré då jag har både slem och blod i avföringen (ursäkta den äckliga infon). jag har dock feber och har fortfarande hyfsad matlust. har ni nån erfarenhet av hur denna typ av "sjukdom" kan påverka en i tidig graviditet? är så orolig. har ett UL inbokat 26 april.

hade blod i urinen (synligt) när jag hade urinvägsinfektion och det sved extremt mkt så hade en allvarligare urinvägsinfektion (på gränsen till njurbäckeninflammation)
  • 879214
    879214 skrev 2016-04-05 21:54:07 följande:

hade dock INTE feber (nu) skulle det stå.
  • Saba66

Jag var i Afrika när jag nyss blivit gravid. Blev tok dålig å spydde å hade diarré i 11 dagar, trodde jag skulle dö för jag var så sjuk. Vid hemkomst visade inget på prover typ salmonella eller nåt sånt. Var dålig flera veckor efter hemkomst å kunde inte äts vad som helst utan att få diarré. Födde en frisk son 12! Gravid igen nu å har varit febrig å dålig samt ätit penicillin, dålig i magen nu också. Såg hjärtat ticka v 9. V 12 nu. Det blir bra ska du se!!

Svar på tråden jättesjuk i början av graviditet