• tussan

gravid v12 o magen syns knappt. Nån mer elr e de nå fel :(

Gravid med första barnet i vecka 15 o tkr knappt min mage syns suck..ska de vara så elr är de olika?:( är ganska smal o har ja ätit elr e punk nödig då ser jag verkligen gravid ut haha men inte annars:( va på vaginalt ultraljud i vecka 6-7 för o kolla en cysta o då såg man en liiite böna me tickande hjärta o allt såg bra ut.

När började era magar synas???

• Svar på tråden gravid v12 o magen syns knappt. Nån mer elr e de nå fel :(
  • Ego Lovers

Fostret är inte mer än 10cm från huvud till rumpan och väger 70gram. Livmodern är forfarande så liten att den precis är ovanför bäckenet. Om du lägger dig på magen i sängen och lägger händerna ovanför venusberget/där bäckenet slutar så kan du känna livmoderns övre kant

• Anonym (C)

Jag är smal normalt, men på mig syntes det inte förrän i v 20, och det är ändå andra barnet. Brukar synas tidigare då. Är nu i v 35, och folk säger fortfarande att jag har liten mage. Det syns tydligt så klart. Men för att ha 5 veckor kvar tycker många att jag är liten. Så det där är väldigt individuellt. Alla när olika helt enkelt.

Du ska nog inte behöva oroa dig. Din mage kommer synas så småningom.

• Iowhannah

Min mage började anas lite i v 16. Så här i efterhand vill jag säga att du ska vara glad över att den inte syns än, men samtidigt vet jag hur gärna man vill att graviditeten ska synas och magen börja växa. Men det kommer, du behöver bara ha lite tålamod! :)

• Anonym (Jgggkk)

Min mage kom i vecka 16, innan dess såg jag bara mullig ut, så det kommer till dig också ! :)

• Carambolan

Jag var helt platt till v 20-25 med alla tre barn.

• tussan

Tack för era svar :) då lär magen synas om ett tag då:p blev lite orolig bara..första barnet o man e inte så erfaren :/

Svar på tråden gravid v12 o magen syns knappt. Nån mer elr e de nå fel :(