• FrökenFrans

Alla tecken på graviditet men inget plus

Jag har två barn sedan tidigare och jag lovar, jag känner mig 98% säker på att jag är gravid. Har alla tecken på graviditet men inget plus trots att jag gjort några tester nu. Är på BIM+3 Men inget plus.

Jag mår illa, har haft som mensvärk i över en vecka, börjar gråta för ingenting, har hur svårt som helst att somna om nätterna (sover mellan 3-7 i stort sett), känner mig väldigt yr emellanåt och som sagt så har mensen blivit försenad.

Fler som varit/är i samma sits?

• Svar på tråden Alla tecken på graviditet men inget plus
  • Anonym (förvirrad)

Känner igen mig. Följer tråden

• Anonym (!!)

Du kanske inte är gravid utan bara skengravid ?? Det kan ju skjuta upp mensen ...

• julon

Jag är på BIM+8, gjort två av apotekets egna tester, senaste imorse. Båda negativa. Spännda, ömma bröst och sura uppstötningar (aldrig haft innan).Vill bara att mensen ska komma så vi kan fortsätta försöka.. 

• Pimpinellan
    Anonym (!!) skrev 2016-04-06 17:04:20 följande:
    Du kanske inte är gravid utan bara skengravid ?? Det kan ju skjuta upp mensen ...
    Eftersom mensen är helt och hållet hormonstyrt kan man inte påverka när mensen kommer med psykets kraft. Äl= mens när man ska ifall man inte blitt gravid. Så sen mens beror på senare äl, gravid eller ingen äl. Man kan bara vänta och se vad som händer.
  • FrökenFrans
    julon skrev 2016-04-06 17:27:22 följande:

Jag är på BIM+8, gjort två av apotekets egna tester, senaste imorse. Båda negativa. Spännda, ömma bröst och sura uppstötningar (aldrig haft innan).Vill bara att mensen ska komma så vi kan fortsätta försöka.. 

Det är så förvirrande tycker jag, ena stunden känner jag mig så säker och så gör jag ett test.. Men inget, då blir jag typ besviken. Med mina tidigare barn har jag gjort test innan BIM och fått plus på en gång.
  • julon

Jag har aldrig varit gravid innan, så vet inte hur det "ska" kännas. Men tänkte ringa och boka tid för blodprov imorgon så jag kan utesluta det.. Jag klarar verkligen inte av att inte veta! 

• FrökenFrans
    julon skrev 2016-04-06 20:08:28 följande:

Jag har aldrig varit gravid innan, så vet inte hur det "ska" kännas. Men tänkte ringa och boka tid för blodprov imorgon så jag kan utesluta det.. Jag klarar verkligen inte av att inte veta! 

Gör det, jag väntar några dagar till. Skriv gärna hur det går ?
  • julon

Absolut! Men kanske måste ha mer is i magen också, men jag vill ju verkligen veta!

• MamatillJ

Denna månaden måste det vara ett liten frö.

Mår skit, ont i magen till och från i en månad

Ont i ländryggen

Brösten växer och ömmar ( aldrig hänt tidigare )

Trött som fan (brukar vara pigg och glad)

Totalt förvirrad och tålamod noll.

Har bim på måndag den 11/4 men tänkte testa imorgon.

Svar på tråden Alla tecken på graviditet men inget plus