Ska jag säga som det är till AF?
Jag har ett funktionshinder som innebär att jag behöver en specialanpassad arbetsplats. Jag har nu varit i kontakt med AF som sagt att jag har rätt till att få ett så kallat anställningsstöd till den arbetsplats där jag blir anställd och de har lovat att kontakta mig när det är min tur att få hjälp (de har tydligen fullt upp på AF för närvarande). Jag har sökt jobb och hittat en arbetsplats där de ev kan tänkas vara intresserade av att anställa mig mot sådant stöd och jag har meddelar AF detta. AF segar dock och säger att de ska kontakta arbetsplatsen (vilket de ännu inte gjort) samt hjälpa mig.
Jag börjar känna att det är ganska brådskande eftersom jag är gravid och jag är rädd att arbetsplatsen inte ska vilja ha mig pga detta om det börjar synas. Jag är nu i vecka 13 och ännu syns ingenting alls, men det är ju bara en tidsfråga. Ska jag säga till AF som det är, nämligen att jag är gravid och att de behöver skynda sig? Jag börjar som sagt bli ganska stressad över att de tar sådan tid på sig när jag nu har hittat en arbetsplats och det enda jag behöver är att AF godkänner dem och fixar med alla papper samt låter mig träffa sjukgymnasten där. Jag kan inte börja jobba innan detta är klart, för då bryter jag mot deras regler. Vad ska jag göra?