• ladymeow

Korta tjejer vs Tjocka tjejer

Båda av dem anses oattraktiva för killar. Definition av vacker kvinna är "lång och smal" i Sverige. Tror du, som ett har det svårare? Tjock men långa, eller korta men normalvikten?

• Svar på tråden Korta tjejer vs Tjocka tjejer
  • Physalis

Trodde långa tjejer hade mer problem? Speciellt om de är längre än de flesta killarna.

Oavsett vilket så får utseendet mindre och mindre vikt när man väljer partner utifrån min erfarenhet. När man går på mellanstadiet så är det snyggaste killen/tjejen i skolan som alla är kära i oavsett personlighet på henom, sen ebbar det där ut och vad man tycker är attraktivt breddas.

En charmig personlighet kan göra vem som helst riktigt het.

• Mooomin

I min umgängeskrets hör jag det motsatta. Killar vill inte alls ha långa tjejer. Kort/kortare anses vara kvinnligare. Kurvigt med.

• Anonym99664

Hej!

Jag är 160 och ganska smal. Jag har inte upplevt min korthet som ett hinder när det kommer till killar. Det är ett hinder när jag inte når något på hyllan högst upp eller inte ser bra på en konsert för att alla är så långa. ;) Har väl skämtat med killar om min längd någon gång men annars är det mina tjejkompisar som kommenterar och det är mer att de känner sig som Amazonkvinnor bredvid mig, haha. 

Sen kan det väl bli en aning pinsamt ibland om man dejtar en kille som är väldigt lång. Träffade en kille som var ca 2 meter en gång och det kändes som om jag hade konstant nackspärr.

Jag försöker se det positiva:
    - Jag kan ha hur höga klackar jag vill
    - Jag kan ta mig fram lättare i folkmassar (har jag märkt i alla fall)
    - Jag kan sova på mindre ytor (viktigt i vissa sammanhang :p)

Och om jag inte når något så hämtar jag en stol!

• pearldupont

Jag gillar kurviga kvinnor. så jag tror tjocka kvinnor är vackra!

• Emerencia

Va? Skulle det vara oattraktivt att vara kort som tjej? Majoriteten av killar som jag träffat och även läst trådar om tycker korta tjejer är mycket sexigare.

• Anne på Grönkulla 1

Tror inte det finns någon generell längd på kvinnan som är bra eller dålig, utan det är relativt till den enskilde mannens längd. Män vill ofta inte ha kvinnor som är längre än dem själva, men inte heller mer än tio cm kortare. Idealet är kanske runt fem cm kortare.

Sedan finns det förstås chosefria människor, både män och kvinnor, som inte bryr sig om sådant alls! Längden är egentligen bara en världslig sak!

• ladymeow
    Anne på Grönkulla 1 skrev 2016-10-16 09:02:46 följande:

Tror inte det finns någon generell längd på kvinnan som är bra eller dålig, utan det är relativt till den enskilde mannens längd. Män vill ofta inte ha kvinnor som är längre än dem själva, men inte heller mer än tio cm kortare. Idealet är kanske runt fem cm kortare.

Sedan finns det förstås chosefria människor, både män och kvinnor, som inte bryr sig om sådant alls! Längden är egentligen bara en världslig sak!

eftersom genomsnittliga män är 182 cm lång, bäst längd för en kvinna är 172-182. allt över och under det är helt klart en nackdel.
  • Aniiee
    ladymeow skrev 2016-10-16 18:48:39 följande:
    eftersom genomsnittliga män är 182 cm lång, bäst längd för en kvinna är 172-182. allt över och under det är helt klart en nackdel.
    Säg det till mitt ex. Han är 185 cm lång och jag är whooping 25 cm kortare =P (Inget som hade med varken att vi blev tillsammas eller gjorde slut.)
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Emerencia
    ladymeow skrev 2016-10-16 18:48:39 följande:

Och bästa kukstorleken är mellan 19-24 cm. Allt över eller under är helt klart en nackdel.
  • Donnahuuh
    Jag gillar inte tjock tjejer men jag skulle föredra tjocka tjejer i denna fråga.
Svar på tråden Korta tjejer vs Tjocka tjejer