• Eili

Förstagångsmammor i Göteborgstrakten

Som rubriken säger så söker jag andra gravida som väntar sitt första barn att samtala, och längre fram kanske promenera och fika tillsammans.

Jag själv är 29 år och bosatt i Kungälv. Min bebis är i dagsläget beräknad till 16 oktober.

• Svar på tråden Förstagångsmammor i Göteborgstrakten
  • Aurora82

Hej. Har bf i början av januari så hoppas allt går vägen. Är ju tidigt än. Någon annan här som är i ungefär samma skede. runt v 6?

• Eili
    Aurora82 skrev 2016-05-09 21:28:33 följande:

Hej. Har bf i början av januari så hoppas allt går vägen. Är ju tidigt än. Någon annan här som är i ungefär samma skede. runt v 6?

Grattis! :) Och välkommen till tråden.

Hoppas att allt ska gå bra för dig :)
  • Aurora82
    Eili skrev 2016-05-09 21:43:03 följande:

Tack. Ja hoppas. Har haft en otursam start. Var gravid förra året men avbröt i augusti i v 22 pga hjärtfel hos barnet samt hade ma i januari i år.
  • Aurora82
    Eili skrev 2016-05-09 21:43:03 följande:

Tack. Ja hoppas. Har haft en otursam start. Var gravid förra året men avbröt i augusti i v 22 pga hjärtfel hos barnet samt hade ma i januari i år.
  • Eili
    Aurora82 skrev 2016-05-09 21:46:54 följande:

Då hoppas jag verkligen att det går vägen denna gången. Men förstår att du är lite orolig.

Jag har släppt mina nojor nu och jag kan säga att jag hade en del i början :)
  • TrippleM
    Sarken skrev 2016-05-09 20:21:54 följande:

Åh vad tråkigt. Förstår oron men försök att njuta! Bor också på hisingen :) Har du bokat tid för inskrivning? Vet att många väntar men jag gjorde det direkt när jag fick veta att jag var gravid haha!

Jo, försöker hålla mig lugn. Tror det är bäst för fröet.

Jag ska till BM imorgon. Mest för att jag vill gå tid till tidigt UL så snart som möjligt. :)

Vart går du hos BM?
  • TrippleM
    Aurora82 skrev 2016-05-09 21:28:33 följande:

Jag är också i v6. Har du ringt BM än? Jag ska på inskrivning imorgon. :)
  • Aurora82
    TrippleM skrev 2016-05-09 23:27:49 följande:

Jag är också i v6. Har du ringt BM än? Jag ska på inskrivning imorgon. :)

Ja jag är dock dubbelbokad både hos mvc imorgon senare hos en privat som jag kommer boka av. Hon jag pratat med där verkat så dryg å skuldbeläggabde. Så imorgon blir d mvc på samtal :)
  • TrippleM
    Aurora82 skrev 2016-05-10 10:16:32 följande:

Ja jag är dock dubbelbokad både hos mvc imorgon senare hos en privat som jag kommer boka av. Hon jag pratat med där verkat så dryg å skuldbeläggabde. Så imorgon blir d mvc på samtal :)

Usch! Dålig attityd är det sista man vill ha i detta läget. Hoppas mvc är bättre. Vart ska du gå?

Jag sitter och väntar på min BM just nu. Spännande! :)
  • Aurora82
    TrippleM skrev 2016-05-10 11:36:44 följande:

Usch! Dålig attityd är det sista man vill ha i detta läget. Hoppas mvc är bättre. Vart ska du gå?

Jag sitter och väntar på min BM just nu. Spännande! :)

Partille där jag bor :) Du då?
  • TrippleM
    Aurora82 skrev 2016-05-10 13:12:41 följande:

Partille där jag bor :) Du då?

Jag går på Eriksbergs barnmorskemottagning. Alla jag träffat på där är helt fantastiska.
  • Sarken
    TrippleM skrev 2016-05-09 23:26:28 följande:

Jo, försöker hålla mig lugn. Tror det är bäst för fröet.

Jag ska till BM imorgon. Mest för att jag vill gå tid till tidigt UL så snart som möjligt. :)

Vart går du hos BM?

Går på närhälsan, brämaregården, de är hur bra som helst! Fick göra ett tidigt ultraljud där i vecka 9 tror jag det var. Sedan gjorde vi KUB på Eriksberg. De var också bra men fick en tysk kvinna som var väldigt bestämd och lite barsk så föredrog min bm på vår mvc haha!
  • Aurora82
    TrippleM skrev 2016-05-10 14:07:30 följande:

Jag går på Eriksbergs barnmorskemottagning. Alla jag träffat på där är helt fantastiska.

Gick det bra i dag då? Fick du göra ngt vul? Ska på samtal imorgon ju. Hoppas få göra tidigt ul inom kort för vet ju inte hur långt gången jag är. Såååå nyfiken
  • TrippleM
    Sarken skrev 2016-05-10 22:14:39 följande:

Går på närhälsan, brämaregården, de är hur bra som helst! Fick göra ett tidigt ultraljud där i vecka 9 tror jag det var. Sedan gjorde vi KUB på Eriksberg. De var också bra men fick en tysk kvinna som var väldigt bestämd och lite barsk så föredrog min bm på vår mvc haha!

Det var nog doktor Maja du träffade. Jon gör bara kubar så henne slipper jag. :P
  • TrippleM
    Aurora82 skrev 2016-05-10 22:38:02 följande:

Gick det bra i dag då? Fick du göra ngt vul? Ska på samtal imorgon ju. Hoppas få göra tidigt ul inom kort för vet ju inte hur långt gången jag är. Såååå nyfiken

Jo, det gick snabbt och min nya BM var fantastisk!

Tyvärr fanns inga tider till UL förrän om två veckor. Kommer va lååånga veckor! Lycka till imorgon!
  • Eili

Hej! Hur har ni det i värmen?

Hos oss är bra. Klart att värmen kanske är lite väl jobbig om man ska klaga på något. Vi har gjort vårt RUL och det visade sig att vi väntar en frisk och livlig liten pojke.

Svar på tråden Förstagångsmammor i Göteborgstrakten