• Josefin.elisabet

Infektion 3,5 veckor efter kejsarsnitt?

Min dotter föddes med akut kejsarsnitt för 3,5 veckor sen (14/3) och sen igår har jag varit väldigt öm precis ovanför snittet , och idag har det gjort ont längst ner i magen som mensvärk och är fortfarande väldigt ömt om jag trycker lite. Jag blöder till o från fortfarande men idag har jag knappt blödit nånting.

Jag har inte feber och själva såret ser ok ut.

Jag ringde till gyn och de tyckte att jag ska åka in och kolla men jag kan inte åka in nu eftersom jag är ensam med min dotter o har ingen bil och jag kan ju inte åka hem mitt i natten med barnvagn , så får vänta tills imorn.

Undrar om det är vanligt att man får infektion så här lång tid efter och om man kan få infektion utan feber?

Ni som har fått infektion efter kejsarsnitt (eller efter vanlig förlossning) , hur har ni märkt det?

• Svar på tråden Infektion 3,5 veckor efter kejsarsnitt?
  • Långbenopluto

Ja, jag fick infektion 4 veckor efter mitt kejsarsnitt, utan feber.

Med en antibiotikakur så gick det över.

• Jempa77

Jag är snittad 3 gånger   ,fick en livmoder infektion vid andra snittet  det ser dom vid en gynundersökning / provtagning  och du får i så fall antibiotika .

De symtom som kan uppstå är just ont / smärta som stiger imagen /underlivet och du blir trött  och allmänpåverkad med feber   .
    åk in så fort du kan ,så kommer du får bra hjälp .

• Josefin.elisabet

Tack för svaren!

Jag åkte in och kollade och det var inte nån infektion. Har haft ont ibland efter det också och det är fortfarande lite ömt runt snittet, men det var tydligen ingen fara. Nu har det gått 8 veckor sen jag blev snittad.

Svar på tråden Infektion 3,5 veckor efter kejsarsnitt?