• Ettbarnblirtill

Gravid?

Hej på er!

Jag har en fråga till er.. Jag har de senaste dagarna har jag haft jätteont i mina äggstockar. Jag har även känt yrsel och smått illamående. Jag brukar inte känna så här utan de är nytt. Jag slutade med min p-stav i augusti och har den senaste månaderns haft oskyddat samlag med min pojkvän. Kan jag vara gravid? Är det dags för mens och fått värre symtom för de? Hur tänker ni?

• Svar på tråden Gravid?
  • Iowhannah

När är du beräknad att ha mens? Känns som att det kan vara viktigt att ha med i beräkningarna.

• Iowhannah

Det kan ju vara ägglossningen du har känt. Jag känner min ganska skarpt (kände den inte alls innan graviditeten, men nu kan jag säga exakt dag) och den kommer med symptom som liknar de vid graviditet. Jag får ont i äggstockarna, mår lite illa, känner molvärk och får lätt yrsel.

• Naatish

Min mens är också beräknad 21 april !:D och jag hoppas verkligen jag blivit gravid denna månaden. Hade ägglossning nåndag denna veckan jag misstänker att det var antingen måndagen eller tisdagen för då hade jag molvärk och allt sånt. Har dock haft molvärk igår och idag men fööööörsöker verkligen att inte tänka på det för mycket så jag ska börja inbilla mig saker..

Vet du när du hade ägglossning då? eller på ett ungefär?

Svar på tråden Gravid?