• Anonym (Första missfall)

Missfall v8? ÄCKLIG BILD MED!!

I lördags gick jag in i v8 (7+0). Kvällen innan jag gick och la mig i sängen fick jag en svidande känsla i snippan. Vaknade vid halv 5 på lördagen och behövde kissa. Då kom det blod på papperet när jag torkade. Började googla missfall då jag aldrig haft det innan. Men min man avrådde mig att jag skulle sluta med det. Jag blödde lite lite under dagen. Sen på söndagen så började jag känna mer ner det rann ut och var lite klumpar och slem och det kom även blod när jag kissade. Idag måndag blöder jag fortfarande och det ser ut såhär som på bilden visar. Jag har inte ont i magen det har jag inte haft alls när detta började, men känner mig "avdomnad" i underlivet som jag kan göra när jag har mens. Men jag fyller ju inga bindor så som jag skulle göra när jag har vanlig mens. Men det kommer ju då å då men inga störtblödningar.

Kan man ringa gyn mottagning om detta och få ett vul? Bor i ett litet samhälle där BM finns har de ej så de kan göra vul. Ringde och pratade med BM hade första inskrivning nu på fredag och hon tyckte vi skulle se hur det ser ut med blödningar tills dess men just ovetskapen om det är missfall eller inte är jobbig. Jag är mer inställd på att det är missfall men efter man läst och haft sig så får man ändå lite förhoppningar innerst inne att det kan ändå vara positivt besked.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-11 11:20
    Bilden vill inte komma med

• Svar på tråden Missfall v8? ÄCKLIG BILD MED!!
  • kela81

ring gyn och boka ett vul, dels för att få lugn själv och se om det finns kvar nån liten där inne, och är det så att det är ett missfall så kan de behöva se att allt ser bra ut också. 

Jag fick en stor blödning i vecka 13, gick på toa och såg blod på pappret, sen kom det mer och mer och efter en liten stund kom en stor klump ut, på ca 10 cm. Åke in akut och var helt inställd på MF men den lilla levde där inne. Fortsatte att blöda under några dagar, sen uppehåll och sen mer blod. Efter ca 2 veckor slutade det och bebisen i magen mår bra, gjorde flera vul under tiden. Är nu i vecka 32 så det behöver inte betyda MF! Håller tummarna för dig!

Fotograf på www.kelasbilder.se

Jag blödde från lördag till torsdagen. Lite mindre än vanlig mens men ändå med klumpar. Gravsympton har försvunnit men har pratat med gyn och ska dit imorgon. Men jag är inställd på att det är ett klart missfall men ska bli skönt att få det konstaterat också isåfall även om man hoppas på en solskenshistoria

kela81 skrev 2016-04-13 12:52:35 följande:

ring gyn och boka ett vul, dels för att få lugn själv och se om det finns kvar nån liten där inne, och är det så att det är ett missfall så kan de behöva se att allt ser bra ut också. 

Jag fick en stor blödning i vecka 13, gick på toa och såg blod på pappret, sen kom det mer och mer och efter en liten stund kom en stor klump ut, på ca 10 cm. Åke in akut och var helt inställd på MF men den lilla levde där inne. Fortsatte att blöda under några dagar, sen uppehåll och sen mer blod. Efter ca 2 veckor slutade det och bebisen i magen mår bra, gjorde flera vul under tiden. Är nu i vecka 32 så det behöver inte betyda MF! Håller tummarna för dig!

Shit vilken solskenshistoria för dig ?
Svar på tråden Missfall v8? ÄCKLIG BILD MED!!