• Juliiiiiia93

Har jag tidiga tecken på gravititet?

Hej!

Jag och min pojkvän har just bestämt oss för att börja skaffa barn.. jag har ätit ppiller i 6 år och slutade med dom för en månad sen.. vi hade mycket sex runt min äl och nu 5 dagar innan mens så fick jag sån molande värk i magen.. nedre delen. Jag brukar aldrig känna av mensen innan den kommer.

Jag är lite orolig eftersom jag ätit ppiller så pass länge, samt att jag opererade bort en cysta på ena äggstocken i augusti.

Nu hoppas vi på ett +.

Vad tror ni? :)

• Svar på tråden Har jag tidiga tecken på gravititet?
  • Långbenopluto

Det brukar ta ett tag innan ÄL kommer igång efter p-piller. Det är väldigt sällsynt att bli gravid första månaden då.

• GrönaDruvan

Jag har under våra 14 månader haft alla symptom som går att ha varje månad. Därför inser jag att gravid symptom och hur kroppen är innan mens är precis likadana, och även olika månad till månad.
    Finns ingenting man spekulerar i så mycket som symptom när man väl försöker bli gravid.
    Denna gången när jag blev gravid blev jag misstänksam efter ett tag pga att jag var åksjuk varje gång jag satt i en bil (är fortfarande eftersom jag plussade förra veckan)
    Man kan endast vara säker på en graviditet genom att ta ett test.
    Vet jag låter tråkig, men så är det.

• Swindle
    Juliiiiiia93 skrev 2016-04-12 11:22:02 följande:

Okej! Jag gjorde ett test igår.. det såg ut såhär..

Vad tror ni?

Jag tycker då att det ser ut som ett svagt plus :)
Svar på tråden Har jag tidiga tecken på gravititet?