• Anonym (splittrad)

Tydligen bisexuell - min pojkvän vet inget

Jag är mycket splittrad just nu.

För drygt ett halvår sedan började det en ny tjej på mitt jobb. När jag gick in i rummet slog hon ner som ett bombnedslag i mig. Hon var den vackraste tjej jag någonsin sett! Jag kunde inte sluta titta på henne. Jag blev varm i hela kroppen och sprack upp i ett leende när jag såg på henne.

Men en stund senare kom verkligheten ikapp mig. Jag har pojkvän. Vi hade varit tillsammans i två år när det där hände. Funderingar kring att jag skulle vara bisexuell hade jag haft tidigare, under många år innan jag träffade min kille. När det här hände, så försvann samtliga tvivel - jag ÄR bisexuell. Ingen som helst tvekan.

Men sedan dess har det varit jobbigt. Tjejen förflyttades till en annan avdelning i huset för ett par månader sedan, det innebär att vi knappt träffas alls längre. Både bra och dåligt, kan jag känna. Jag hann inte få någon närmare kontakt med henne innan hon förflyttades (jag vågade ju knappt prata med henne...)

Jag får henne inte ur tankarna. Jag är otroligt splittrad. Jag har fruktansvärt dåligt samvete över min stackars pojkvän, som inte har gjort något ont och inte förtjänar detta. Jag älskar verkligen min pojkvän, han är finast i världen... jag är m a o fortfarande kär i honom. Just därför känns det hemskt att undanhålla saker för honom. De enda anledningarna till att jag inte har berättat något är att jag inte vill göra honom illa och för att jag inte ens vet om jag vill ha något förhållande med den här tjejen. Jag har sett en framtid med min kille sedan lång tid tillbaka i vårt förhållande, det gör jag fortfarande.

Finns det någon som har varit i en liknande situation? Hur gjorde du/ni i så fall? Jag vet verkligen inte... innan det här hände, så var min fasta ståndpunkt att man ska vara ärliga mot varandra i ett sunt förhållande. Nu är jag splittrad...

Någon som har något tips el liknande erfarenhet får gärna skriva något!

• Svar på tråden Tydligen bisexuell - min pojkvän vet inget
  • Anonym (Oklar)

Spontan reaktion: att vara bisexuell förlåter inte att man skaffar en älskarinna/älskare - sveket mot det ursprungliga förhållandet är detsamma... så om man nu inte skaffar ytterligare en partner pga av det här utan bara konstaterar för sin faktiska partner att man är bi så är det ju närmast en fråga om hen har en personlighet som är ok med bisexuallitet?!?

• Anonym (Wildrat)

Den stora grejen här är inte att du har känslor för en annan. Det händer och kommer hända då och då. Det är ju därför det funkar att vara polyamorös eller polygam, man kan vara kär i flera samtidigt.
    Den stora grejen är om du agerar på dina känslor. Att känna kan man inte rå för men man har fullt ansvar för vad man gör. Om du agerar på dina känslor, flirtar, stöter på eller är otrogen.
    Kommer ditt och pojkvännens förhållande bli stärkt eller försvagat av att du erkänner att du är bisexuell? Varför är det viktigt att han vet om du ändå inte tänker agera på dina känslor? Jag tycker att det räcker med att du väljer och sen står fast vid ditt val.

• Anonym (?)

Du blev tänd på en på jobbet - so what.

Varför ska han veta att du är bi. Det rör väl inte honom.

• Långbenopluto
    Anonym (?) skrev 2016-04-12 08:03:08 följande:
    Du blev tänd på en på jobbet - so what.
    Varför ska han veta att du är bi. Det rör väl inte honom.
    Precis.....
  • Carambolan

Ser inte heller problemet. Vad spelar det för roll? Eller är du rädd att han är så homofob att hans bild av dig kommer att förändras om han någongång får veta?

Svar på tråden Tydligen bisexuell - min pojkvän vet inget