Tydligen bisexuell - min pojkvän vet inget
Jag är mycket splittrad just nu.
För drygt ett halvår sedan började det en ny tjej på mitt jobb. När jag gick in i rummet slog hon ner som ett bombnedslag i mig. Hon var den vackraste tjej jag någonsin sett! Jag kunde inte sluta titta på henne. Jag blev varm i hela kroppen och sprack upp i ett leende när jag såg på henne.
Men en stund senare kom verkligheten ikapp mig. Jag har pojkvän. Vi hade varit tillsammans i två år när det där hände. Funderingar kring att jag skulle vara bisexuell hade jag haft tidigare, under många år innan jag träffade min kille. När det här hände, så försvann samtliga tvivel - jag ÄR bisexuell. Ingen som helst tvekan.
Men sedan dess har det varit jobbigt. Tjejen förflyttades till en annan avdelning i huset för ett par månader sedan, det innebär att vi knappt träffas alls längre. Både bra och dåligt, kan jag känna. Jag hann inte få någon närmare kontakt med henne innan hon förflyttades (jag vågade ju knappt prata med henne...)
Jag får henne inte ur tankarna. Jag är otroligt splittrad. Jag har fruktansvärt dåligt samvete över min stackars pojkvän, som inte har gjort något ont och inte förtjänar detta. Jag älskar verkligen min pojkvän, han är finast i världen... jag är m a o fortfarande kär i honom. Just därför känns det hemskt att undanhålla saker för honom. De enda anledningarna till att jag inte har berättat något är att jag inte vill göra honom illa och för att jag inte ens vet om jag vill ha något förhållande med den här tjejen. Jag har sett en framtid med min kille sedan lång tid tillbaka i vårt förhållande, det gör jag fortfarande.
Finns det någon som har varit i en liknande situation? Hur gjorde du/ni i så fall? Jag vet verkligen inte... innan det här hände, så var min fasta ståndpunkt att man ska vara ärliga mot varandra i ett sunt förhållande. Nu är jag splittrad...
Någon som har något tips el liknande erfarenhet får gärna skriva något!