MA som visade sig vara graviditet
Behöver lite hjälp här.
Vi blev gravida men skulle avbryta graviditeten. Fick komma in på kontroll för att se hur långt gången jag var. Hade bestämt innan att jag bara ville skrapas. Att ta tabletter var otänkbart.
När han gjorde VUL hittade han inget embryo, ingen hinnsäck heller. Slemhinnan var för tunn för att det skulle kunna fästa och utvecklas. Möjligen såg han en antydan till gulsäck. Han sa att det var en missed abortion och att det var en ofostrig graviditet. Hcg var lite lägre än normalt för den veckan.
Vi behövde inte gör en abort för jag var inte gravid på riktigt. Det bästa var om kroppen fick ta hand om det själv tyckte han och eftersom jag inte vill ta tabletterna tyckte han att jag inte behövde skrapas. Det gör man om kroppen själv inte lyckats göra sig av med det efter 6-8 veckor.
Brösten slutade ömma, jag mådde inte så illa och jag hade mensvärk. Tänkte att kroppen jobbar väl på det. Ibland gjorde det så ont att det kändes som att livmodern slets ut. Jag tyckte att det kändes som när jag öppnar upp mig inför mens fast mer kraftfullt. Ringde och frågade efter 4 veckor om det inte skulle komma ut snart men han sa att kroppen själv fixar det omkring v 12. Det tar tid för kroppen att ställa om sig sa han.
Så jag väntade lite till. I v 12+2 fick jag en tid för VUL inför skrapning eftersom jag fortfarande inte haft någon större blödning. Lite små rosa slemmiga flytningar på pappret när jag torkat mig bara.
Fick en annan läkare som gjorde VUL den gången och fick världens chock. Jag ÄR gravid! Ett foster på 6.5 cm med ett hjärta som slår. Det var i måndags. Jag är fortfarande chockad.
Nu pratade man om en tvåstegsabort men så kände jag verkligen ALDRIG I LIVET! Min sambo är helt förstörd över situationen.
Jag har massor av frågor. Hur kunde man missa det här? Är det vanligt? Hur går vi vidare nu? Någon som gjort en tvåstegsabort och kan dela med sig av personliga erfarenheter och upplevelser?