• tussan

Hur gick det för er på rutinultraljudet??

Väntar mitt första barn och allt är så nytt o spännande:) Jag ska på rutinultraljud om ca 2 veckor med min sambo och jag är sååååååå JÄKLA NERVÖS OCH OROLIG!!! att något ska vara fel på barnet osv,vet att det är ovanligt att dom hittar fel osv men chansen finns ju ändå... vill inte känna sån här oro men gör de ändå usch,hur vanligt är de att dom hittar nå fel? :( Och hur gick de för er på erat rutinultraljud???

• Svar på tråden Hur gick det för er på rutinultraljudet??
  • Mika86

Känner igen den känslan, själv varit orolig med tre barn o sen införde de kub här o då försvann lite av oron.

Varit på 6 rul o gått bra alla gånger.

Lycka till

• Anonym (Esther)

Det gick alldeles utmärkt bra!
    Vi såg en bebis, alla delar fanns på plats, den rörde sig och sparkade runt trots att jag vid det laget fortfarande inte hade känt så mycket själv eftersom moderkakan satt i framvägg.
    Det var ett minne för livet!

• Linnis92

Det gick galant! En tillsynes frisk bebis med alla kroppsdelar på rätt plats.

Var också svinorolig innan men det berodde mest på att jag inte kände några sparkar men så visade det sig att moderkakan låg i framvägg så det var som det skulle ändå :)

• Moorii

Gick bra här med :) allt såg fint ut, inga avvikelser alls! Hade inte heller känt sparkar innan, men visste att jag hade moderkakan i framvägg. Vi gjorde också kubtest i vecka 13.

• Anonym (!)

Av 3 rul har två gått bra och friska bebisar har visat sig, vid det tredje fick vi dock dåliga besked bebisen hade missbildningar och vi fick avbryta graviditeten 2 veckor efter.

Kanske inte det svar du ville ha men vi är ju tyvärr några stycken varje år i Sverige som får dessa besked.

• tussan

Tack för era svar:) ja de verkar ju vara vanligt att de oftast är bra besked man får...

Svar på tråden Hur gick det för er på rutinultraljudet??