• gbgumman

kreditkort

Vilket har ni? Vi har haft Ica men nu 1 maj ändrar de sina villkor och då vill jag byta. Frågar er som har ett privat kreditkort (inte i tjänsten) vi handlar mellan 15000-30000kr i månaden. Så bonus är inte helt fel. För och nackdelar önskas. Vill också ha reseförsäkring?

• Svar på tråden kreditkort
  • Carambolan

Undrar också, med ungefär samma förutsättningar. För oss är det viktigt att kunna ha två kort på samma räkning utan stora extrakostnader samt att det inte ska vara någon avgift/ränta när man betalar av hela beloppet samma månad.

• gbgumman
    ITpappan skrev 2016-04-14 17:26:54 följande:

Jag har Nordea Gold. Gratis.
    Reseförsäkring och förmåner ingår.

Är förmånskund hos Nordea så jag kollade in detta. Synd bara att de inte har någon typ av bonus alls.
  • Brunhilde
    gbgumman skrev 2016-04-14 16:18:53 följande:
    Vilket har ni? Vi har haft Ica men nu 1 maj ändrar de sina villkor och då vill jag byta. Frågar er som har ett privat kreditkort (inte i tjänsten) vi handlar mellan 15000-30000kr i månaden. Så bonus är inte helt fel. För och nackdelar önskas. Vill också ha reseförsäkring?
    Vad är det de förändrar? Har helt missat det.
  • gbgumman

Om du betalar med ICA bankkort och lånar, sparar eller försäkrar hos oss får du nu dubbel bonus i ett helt år på det du handlar på ICA. Bra va?

Dubbel bonus börjar räknas fr o m den 1 maj 2016 och du får det ett år framåt. Eller från det datumet du lägger till ett sparande, lån eller försäkring hos oss och ett år framåt. Bonusen betalas ut varje månad och läggs på den vanliga bonuschecken.

Du får dubbel bonus om du betalar med ICA Bankkort och har någon av dessa produkter:

Ett bolån eller privatlån
    Någon av våra försäkringar; hus-, hem-, byggnad-, fritidshus-, bil-, husvagn-, släpvagn eller olycksfallsförsäkring
    Ett samlat sparande på fond- och/eller sparkonto med 5 000 kr eller mer
    Även du som är medlåntagare på ett lån eller medkontohavare på gemensamma konton får dubbel bonus
    DETTA STÅR PÅ HEMSIDAN. DE TAR BORT BONUS PÅ ALLA KÖP UTOM ICA DÄR MAN FÅR DUBBELT I ETT ÅR OM MAN UPPFYLLER MASSA ANNAT. Nej tack

• gbgumman

Så här står det om man loggar in.
    Plus
    Från den 1 maj 2016 tar vi bort bonus på ditt bankkort för köp utanför ICA. Istället kan du få dubbel bonus i ett helt år, om du betalar och handlar med kortet på ICA . Givet att du börjar låna, spara eller köper en försäkring av oss. Vi vill belöna dig som har fler produkter hos oss och som handlar på ICA. Läs mer här
    Vi sänker också räntan på kortkrediten med 2 procent till 10,70 procent den 1 maj 2016.

• Brunhilde
    gbgumman skrev 2016-04-14 19:28:17 följande:
    Om du betalar med ICA bankkort och lånar, sparar eller försäkrar hos oss får du nu dubbel bonus i ett helt år på det du handlar på ICA. Bra va? Dubbel bonus börjar räknas fr o m den 1 maj 2016 och du får det ett år framåt. Eller från det datumet du lägger till ett sparande, lån eller försäkring hos oss och ett år framåt. Bonusen betalas ut varje månad och läggs på den vanliga bonuschecken. Du får dubbel bonus om du betalar med ICA Bankkort och har någon av dessa produkter: Ett bolån eller privatlån Någon av våra försäkringar; hus-, hem-, byggnad-, fritidshus-, bil-, husvagn-, släpvagn eller olycksfallsförsäkring Ett samlat sparande på fond- och/eller sparkonto med 5 000 kr eller mer Även du som är medlåntagare på ett lån eller medkontohavare på gemensamma konton får dubbel bonus DETTA STÅR PÅ HEMSIDAN. DE TAR BORT BONUS PÅ ALLA KÖP UTOM ICA DÄR MAN FÅR DUBBELT I ETT ÅR OM MAN UPPFYLLER MASSA ANNAT. Nej tack
    Ah, jag hade faktiskt inte den blekaste om att man fick bonus på annat än på ICA
  • gbgumman
    Brunhilde skrev 2016-04-14 19:32:05 följande:
    Ah, jag hade faktiskt inte den blekaste om att man fick bonus på annat än på ICA
    Har du Ica kreditkort kommer du säkert märka skillnad på din återbäring. Det verkar luta mot Nordea guldkort. Trist. Planerar att handla massor av möbler (ca 200 000kr) nästa vår. Hade sett fram emot den bonusen.
  • PippiL8

Jag har Norwegians kreditkort som jag använder till det mesta. Inga avgifter och ingen ränta om man betalar hela fakturan med en gång och reseförsäkring ingår. 1% av allt jag jag handlar får jag i bonus som jag kan använda när jag bokar flygresor med Norwegian så det är ett riktigt bra kort när man gillar att resa. Jag hade tidigare Icas kreditkort men det kostar ju pengar och där får man bara 0,5% på allt man handlar utanför Ica. Nu har jag ett vanligt Ica-kort som är gratis så jag får ju fortfarande 1% på det jag handlar på Ica, sedan betalar jag med mitt Norwegiankort och får då ytterligare 1% som jag kan använda till resor. För mig blir det c.a 2000-3000kr per år som jag kan resa för. Inte helt fel ;)

• Absolut rent

Har bytt till Coop mastercard.
    Haft Ica i många år bla för de inte har någon växlingsvaluta - bra då man ofta åker utomlands men också för deras poängsystem.
    Coop master har också poängsystemet dock bara att ta ut i deras butiker men kan användas till att köpa mat vilket jag tycker är bra - handlar oftast på coop numera - men de har olika varor man kan plocka ut också.
    Kortet fungerar lika som Icas utomlands-  dock har coop ett minus - man kan inte smidigt föra över pengar utan måste göra en inbet - tar ju någon dag.

Svar på tråden kreditkort