• Fizzybubble

BIM MAJ 2016

Nu är spiralen dragen och det äe dags att börja försöka bli gravid!

Finns det någon som vill följas åt till pluset?

Jag är precis i slutet av mensen nu och har BIM i maj :)

• Svar på tråden BIM MAJ 2016
  • Pennie22
    FlikkanM skrev 2016-04-21 12:29:55 följande:

Hur går det för dig? Haft ÄL?

Jag är ganska säker på att jag har min idag enligt kalendern ???? Sen har jag BIM 5 Maj och inte 6:e som jag skrivit. Men vi får se jag vill verkligen ha goda nyheter ????
  • FlikkanM
    Pennie22 skrev 2016-04-21 18:18:59 följande:

Jag är ganska säker på att jag har min idag enligt kalendern ???? Sen har jag BIM 5 Maj och inte 6:e som jag skrivit. Men vi får se jag vill verkligen ha goda nyheter ????

Håller tummarna för dig! Fick mensen idag så nästa vecka ska jag börjar ÄL testa :)
  • FlikkanM
    Fizzybubble skrev 2016-04-21 12:41:31 följande:

Jag har börjat testa med äl test nu, än ingen äl. Ska prova hela denna vecka får se. Borde ha äl mellan idag och 3 maj om man tittar på kortaste å längsta perioden

Hoppas hoppas, vilka tester använder du? Hojta hur du tycker de är
  • Fizzybubble
    FlikkanM skrev 2016-04-21 20:37:26 följande:

Hoppas hoppas, vilka tester använder du? Hojta hur du tycker de är

Jag använder testlagrets :) absolut det ska jag
  • Jenyma

Får jag vara med? :)

2:a barnet, 2:a seriösa försöket får bli i maj. Just fått mens och beräknar att ÄL borde bli den 7:e och BIM runt 18-19 maj sådär. Så långt kvar. Denna eviga väntan ;) Men är ändå glad att det inte blev ett decemberbarn, för det är jag själv och det var aldrig kul att vara yngst och dessutom fylla så nära jul. :P min första är sommarbarn och det kändes bra, men hoppas inte det dröjer till hösten innan det tar sig denna gången, det orkar jag inte med!

• Hemlie

Jag har bim den 21 maj, alltså om 4 dagar.

Har en del skumma symtom, ofantlig trötthet, mina bröst ömmar INTE som dom alltid gör innan mens. Molvärk i magen och lite smärta i ryggslutet, något doftkänslig och smått illamående. Håller alla tummar och tår!

• FlikkanM
    Fizzybubble skrev 2016-05-18 08:25:21 följande:

Kom på jag glömde skriva här :) har plussat och är i v 6 nu

Åh stort grattis , har BIM om 3 dagar
  • Salladull

Ni som har bim om 3 dagar, när kommer ni göra ett test? Vad har ni för symptom

• Hemlie
    Salladull skrev 2016-05-18 19:48:55 följande:

Jag har bim om 3 dagar, har illamående, är fruktansvärt trött, Molande värk, kissar oftare, Doft känslig, lite hungrigare..
  • FlikkanM
    Salladull skrev 2016-05-18 19:48:55 följande:

Jag gissar på min cykel denna månad ut efter när jag tror ÄL inträffade med sekret, ÄL tester gav inget utslag men gjorde som ovanstående och prover med morgonurin ibland. Det ör min första cykel efter att spiralen togs ut. Men hur som, gjort några tester för att se om jag ev var på en 26, 28 dagars cykel men negativa grav test.

Idag har jag dock varit mer diffust illamående, tröttare än vanligt och mer yrsel men som sagt vet inte om det blir bebis eller mens. Vet ju inte riktigt hur kroppen vill bete sig denna cykel. Ska ev testa imorgon igen eller på fredag. Så vi får se

Sen tycker jag ju lite att många symtom kan vara lika vid graviditet och mens verkar det ju som så lite förvirrad blir man när man söker runt på internet om de båda. Hahaha
  • FlikkanM
    Jenyma skrev 2016-05-18 21:39:42 följande:

Här blev det ett plus igår :D

Åh stort grattis ????
  • Jenyma
    FlikkanM skrev 2016-05-18 22:06:46 följande:
    Åh stort grattis ????
    Tack :D har inte fattat riktigt själv än. Men 2 streck var det både igår och idag, och under dagen har det bekanta molandet från livmodern kommit. Känner igen från förra gången, så det blir väl lite bröstvärk nu närmsta dagarna också. Yey!
  • Salladull

Grattis till plusset!

Mina symptom är trötthet, ont i brösten, gasig, illanmående från och till.

Men även fast jag har dessa symptom så känner jag mig inte gravid.. men sist jag kände mig gravid så kom mensenså de kan ju vara positivt.

Har bim-2 , tänkte väl testa på bimiaf

• Jenyma

Lycka till ni andra nu! Jag lämnar denna tråden och söker mig till en bf-tråd istället! :)

Svar på tråden BIM MAJ 2016