• Viblimo95

20 år, gravid (?)

Hej allesammans! Jag är en nybliven 20-åring som misstänks vara gravid ;)

för er som vet lite om graviditetsymtomer osv, så vore det jättebra ifall ni svarade på den här frågan! :) Jag och min pojkvän har haft oskyddat sex jag vet inte HUR många gånger. Det har för det mesta alltid varit EFTER att jag haft ägglossningen (kroppen jag har är seg som Fan så mensen är helt enkelt krånglig), har dock inga problem med att bli med barn. Hur som helst!! Min mens slutade den 6 April, och för två dagar sedan (dagen då jag fick ägglossning och hade oskyddat på kvällen) så "prickade" det in eftersom jag hade ÄL då. Sedan hade vi sex dagen efter också. Vi kör runt som bara den i sängen, en gång räcker inte utan det ska vara flera på raken haha (snuskig är jag

..Förlåt för det). Jag hade också sex kort efter att mensen hade slutat (typ två dagar efter). Och tidigare idag kände jag plötsligt hur min livmoder typ värkte? Det här var bara en gång, nu är det bara en aning ömt då jag trycker lite. Inte ömt alls men lite. Och jag hat varit så OTROLIGT trött under de senaste tre dagarna, såg på UFO-dokumentär med pojkvännen som jag tycker är så himla spännande och plötsligt så hade jag slocknat i hans famn! Helt sjukt! För två veckor sedan tog jag prover för att se hur mina hormoner var, det var inte bara mina hormoner utan mycket annat. Jag hade inga cystor enligt blodet, inget fel på livmodern, inga tecken på cancer eller nått fel övh. Dock oregelbunden mens, men de vet inte vad det beror på. Annars är min chans att bli gravid lika stor som andras. Och kom inte med "cystor visas inte via blod?" Eftersom ni är inte gynekologer själva, dessutom var det här en doktor. Så, ja, det är inga cystor jag har heller. Men att det värkade i livmodern...kan det vara så att jag är gravid? Att ägget typ har fästs sig eller något?

Vet att jag är ung...har hela livet framför mig, men jag är familjetypen och känner att ja...ifall det skulle vara så att jag är gravid så blir jag bara glad :)

Oj så mycket jag har skrivit! Men ett svar skulle uppskattas!

• Svar på tråden 20 år, gravid (?)
  • ensamärstark

Om du hade ägglossning för två dagar sedan så tror är det alldeles för tidigt att veta om du är gravid eller ej då det tar fler dagar för ägget att fästa sig

• Viblimo95
    ensamärstark skrev 2016-04-17 23:20:49 följande:

Om du hade ägglossning för två dagar sedan så tror är det alldeles för tidigt att veta om du är gravid eller ej då det tar fler dagar för ägget att fästa sig

Läste just att ett ägg kan fästa sig efter två dygn :) dessutom fanns det fertila dagar innan också för mig enligt mens kalendern. Men aja då är det bekräftat från dig att jag inte är gravid då. Jippi :(
  • fjanten
    Viblimo95 skrev 2016-04-17 23:28:37 följande:

Läste just att ett ägg kan fästa sig efter två dygn :) dessutom fanns det fertila dagar innan också för mig enligt mens kalendern. Men aja då är det bekräftat från dig att jag inte är gravid då. Jippi :(

Men alltså, personen menade att det är för tidigt att säga om du är/blir gravid eller inte. Vänta tills din mens är sen och ta ett graviditetstest. Då vet du.
  • ensamärstark
    Viblimo95 skrev 2016-04-17 23:28:37 följande:

Men va? Vart skrev jag det? Jag skrev att det är alldeles för tidigt att veta! Har ni haft sex under tiden för din ägglossning så självklart finns chansen, du bör vänta ca tio dagar nu o sen ta ett graviditetstest för o se
  • Viblimo95
    ensamärstark skrev 2016-04-17 23:32:17 följande:

Men va? Vart skrev jag det? Jag skrev att det är alldeles för tidigt att veta! Har ni haft sex under tiden för din ägglossning så självklart finns chansen, du bör vänta ca tio dagar nu o sen ta ett graviditetstest för o se

Ber om ursäkt för att jag läste fel...men tänkte på, jag och min pojkvän hade samlag två dagar efter mensens slut, finns det en chans då med kanske? Eller inte?
  • Carambolan

Är du säker på att du hade ägglossning för två dagar sedan då? Många får värk/ömhet i livmodern just vid ägglossning nämligen.

• ensamärstark
    Viblimo95 skrev 2016-04-17 23:37:47 följande:

Ber om ursäkt för att jag läste fel...men tänkte på, jag och min pojkvän hade samlag två dagar efter mensens slut, finns det en chans då med kanske? Eller inte?

Alltså svårt att säga, allt hänger ju lite på när du hade din ägglossning. Om du tror att den var för två dagar sen så får du ha lite is i magen o vänta några dagar..

Jag vet att det är svårt. Mina första barn tog över två År att få till, nu denna gång är vi snart uppe i två års försökande igen, det är skittråkigt att bara gå o vänta. O man inbillar sig symtom hela tiden o analyserar allt,
  • ensamärstark

Det är väldigt ovanligt att ha ägglossning två dagar efter mensens slut. Mitt tips är att använda ägglossningstest. Finns billiga stickor i flerpack att köpa på nätet. Jag använder det själv och är superbra för att kartlägga ägglossningen. Lycka till nu

Svar på tråden 20 år, gravid (?)