• Patzon

Gravid symptom

Jag är gravid i vecka 6 (5+1)

Hur var era symptom i denna veckan? Var det olika från dag till dag och kunde ni känna mer symptom vissa dagar och ingenting alls andra dagar t.ex?

Idag har jag bara ont i brösten.. Ingenting annat .. Har haft ett missfall tidigare så är orolig att det börjar avta igen ..

• Svar på tråden Gravid symptom
  • Rumpkulla

Jag är i v 6 nu och tycker att symptomen lindrats något.

Jag mår illa men behöver inte spy, vilket jag gjorde strax innan och efter BIM.

Brösten ömmar, men inte längre så att jag behöver slita av mig BH precis när jag kommit hem.

Annars så är jag trött, väldigt hungrig, mår illa, andfådd av minsta ansträngning, kissnödig, humörsvängningar, täppt i näsan och blir emellanåt så yr att jag behöver hålla mig i väggarna för att inte ramla ihop.

Vissa dagar känns mer än andra.

När jag väntade sonen försvann alla symptom i v 6 och kom tillbaka i v 9 med full styrka och mer ändå.

• Melissenta
    Rumpkulla skrev 2016-04-20 12:22:26 följande:

Annars så är jag trött, väldigt hungrig, mår illa, andfådd av minsta ansträngning, kissnödig, humörsvängningar, 

åh! andfådd är jag med! 5+6
    att inte tala om humörsvängningar.
    var på en jobb/praktikintervju idag, kunde knappt hålla mig glad..
  • Patzon

@rumpkulla ! Jag känner igen mig i alla dina symptom .. Och allt kom förra veckan (när jag var i vecka 7) illamåendet kommer varje morgon men det är inte så att jag behöver spy men däremot känns det som det ska komma hela tiden .. Känns som

Symptomen har blivit mer och mer sedan slutet på vecka 6 ! Nu är ja i vecka 8 och har väldigt många symptom ..

• jazze

Hej, tänker också hoppa in här. Jag sitter i exakt samma båt. Jag är också i vecka 6 (5+1) och mina symptom har försvunnit sen igår. Jag plussade förra torsdagen och sen dess hade jag molvärk som försvann på måndagen. Är super orolig att nånting är på tok.

• Patzon

Du behöver nog inte alls vara orolig! I slutet på vecka 5 så slutade mina symptom helt och brösten tom slutade ömma, kände alltså ingenting .. Men efter en vecka kom det tillbaka igen och då var det värre än någonsin ???? Det är verkligen olika för varje vecka .. Och ibland bara vissa dagar! Försök å tänk positivt, då kommer allt gå bra :)

• Melissenta

har någon annan en sån konstig återkommande känsla som om man ska börja blöda vilken sekund som helst?

• Melissenta
    Melissenta skrev 2016-05-04 12:42:27 följande:

har någon annan en sån konstig återkommande känsla som om man ska börja blöda vilken sekund som helst?

..och istället för illamående och doftkänslighet - bara ökad salivproduktion :/
  • Patzon

Jag hade de i vecka 6 ..kollade trosan varje gång ja gick in på toaletten ,. Då oroade ja mig hela tiden för missfall .. Men sen slutade ja tänka så och försökte tänka mer positivt och då slutade det ! :)

• Patzon

Och det slutade i missfall iallf.. Var i slutet på vecka 10 men fostret dog i vecka 8+3 :/

• Melissenta
    Patzon skrev 2016-05-26 17:47:50 följande:

Och det slutade i missfall iallf.. Var i slutet på vecka 10 men fostret dog i vecka 8+3 :/

beklagar!Gråter
    kände du inget konstigt dessa dagar/veckor?
  • Patzon

Det enda ja reagerade på var att illamåendet avtog från vecka 8 .. Kände inte så mycket mer än så utan trodde hela tiden att ja var gravid .. Precis innan ultraljudet så kände jag att jag hade lite mensvärk .. Smärtor i ryggen .. Och när vi kom in så såg inte barnmorskan något levande foster :/

• Melissenta
    Patzon skrev 2016-05-26 19:35:05 följande:

Det enda ja reagerade på var att illamåendet avtog från vecka 8 .. Kände inte så mycket mer än så utan trodde hela tiden att ja var gravid .. Precis innan ultraljudet så kände jag att jag hade lite mensvärk .. Smärtor i ryggen .. Och när vi kom in så såg inte barnmorskan något levande foster :/

jag är 8+3 idag och just idag plötsligt tog illamåendet slut helt och hållet, känner mig som en vanlig människa med fin aptit och så.. är också lite rädd att livet i mig avstannat...
  • Ausi85

Tror jag är i vecka 3.

Slutat med pp som jag haft i 2 år haft mens den 15 maj så ägglossningen borde varit nu i helgen.

Haft "mensvärk" se ons/torsdags och har det ännu. Mått illa sen lördag förmiddag. Och igår va bröstvåtorna väldigt röda och ömma, är det ännu. Går inte röra dom.

Har två barn sen tidigare som jag kände på mig att jag va gravid och visade positivt innan bim.

Men denna gången är jag osäker då jag hoppas och längta så.

Kan man ha symtom så tidigt?? Tycker det e skumt och inget jag räknat med då jag inte haft det med de andra.

Vad tror ni? Ska jag testa mig imorgon med ett tidigt gravtest eller ska jag vänta??

• Patzon

Du är säkert gravid ! Jag kände ju av det direkt .. Alltså 4 veckor innan jag gjorde ett test som visade sig vara positivt .. Gjorde typ ett test varje vecka innan .. Ja tycker du ska vänta till veckan då din mens ska komma .. Typ två dagar innan .. :)

• Bella_123

Jag upplever samma som ni här inne! Är gravid i v.7 (6+3) och tycker jag har så lite symtom, hade ganska mycket mensvärk dom första dagarna efter vi fick plus å nu tycker jag dom avtar, det är bara korta stunder under dagen jag kan känna nånting, har ont i bröstvårtorna men inte brösten och lite lite illamående i super korta stunder.. Är livrädd att den kommer dö å sen va kvar där tills ultraljudet å där får man veta att det inte finns nå hjärtljud.. Fy för denna oro!

• Frkmaria

Började känna symptom i v. 4 (3+4 för att vara exakt) och det har bara eskalerat. Efter att få höja min medicin så har tröttheten försvunnit något men känns som mensvärk, som att jag hela tiden ska spy (dock spyr jag inte men fått ett par ordentliga hulkningar), fruktansvärt ont i brösten och ja, tröttheten är ju kvar om än inte så farligt. Dessutom förstoppad, men det har lättat en del efter att jag börjat med inolaxol och microlax.Är nu i v. 9 (8+6) och längar till 12-13 där de säger att det värsta går över! ;) Fattar ju att det är individuellt men ändå!

Svar på tråden Gravid symptom