Ännu en hemsk kalastråd
Jag blir så ledsen av att läsa alla trådar där barn blivit ensamma på sina kalas. Jag kan inte förstå föräldrarna till dessa barn som inte dyker upp. Ren och skär mobbning!
Och nu har det hänt igen. Min dotter fyllde 15 år i helgen, och ville otroligt gärna ha kalas på ett lekland eftersom hon aldrig haft det förr. Hon delade ut jättefina inbjudningskort till alla tjejerna i klassen, 14 st. Vi skrev också att de bör meddela innan hur många som kommer eftersom det ska betalas i förväg. Efter ett par dagar fick hon 4 svar, de skulle komma. Vi tog väl för givet att resten bara inte orkade meddela, men att de skulle dyka upp ändå, och att vi då skull få betala på plats.
Vi skulle träffas allihopa utanför leklandet på lördag förmiddag. Vi väntade och väntade, ingen dök upp. Flickan blev ledsen även om hon inte sa något. Vi försökte trösta henne och sa att de nog bara är försenade. När vi väntat en halvtimme var vi tvungna att bita i det sura äpplet, gå in till personalen och förklara situationen. Dessutom var det ett temakalas, så flickan hade köpt en jättefin piratdräkt som nu inte kom till användning. Allting var ju dessutom redan betalt, så jag och flickans pappa fick sitta där med henne då, men det var ju inte alls samma sak för henne.
På måndagen frågade hon dessa fyra flickor varför de inte dök upp, men ingen hade någon vettig förklaring.. Ok, jag kan förstå att inte alla 14 kunde komma, men NÅGON iaf. Hon har inte jättemånga kompisar annars heller, men jag anser attt man som föräldrer kan "tvinga" sitt barn att gå på kalas.. Hur tacklar man detta? Jag vill ringa hem till föräldrarna genast, barnets pappa tycker att det är att överdriva. Hur hade ni gjort?